کد خبر : 205661
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - 09:07
دسته‌بندی : اقتصادی، اخبار ویژه
چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت باعث توقف خریدهای اینترنتی شده است

دبیرکل خانه اقتصاد ایران درخصوص آسیب‌های قطع اینترنت بر سیستم تجارت ایران، عنوان می‌کند که قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده و ادامه آن به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست. اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت باعث توقف خریدهای اینترنتی شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یک اقتصاددان درخصوص آسیب‌های قطع اینترنت بر سیستم تجارت ایران، عنوان می‌کند که قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده و ادامه آن به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست. اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود.

مسعود دانشمند درباره آسیب‌های قطع اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های مجازی بر اقتصاد کشور، عنوان کرد: «قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده است. یعنی اگر شما بخواهید تجارتی داشته باشید، باید حتما با طرف تجاری خود گفت و گو کنید. این گفت و گو به صورت اینترنتی یا از طریق سیستم مخابراتی است. همچنین اگر بخواهید با بانک‌تان کار کنید، نیاز به اینترنت دارید، بنابراین ادامه قطع اینترنت به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست.»

وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر کسب و کارهای خرد که اصولا از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فروش‌شان را انجام می‌دهند و همچنین خریدهای اینترنتی هم متوقف شده است.»

این عضو اتاق بازرگانی ایران درخصوص عدم اعتمادی که در شرکای تجاری ایران با قطع اینترنت به وجود می‌آید، گفت: «شما اگر جنسی را پیش خرید کرده باشید یا اینکه می‌خواستید آن را تحویل دهید، وقتی ارتباط وجود نداشته باشد، تجارت هم نمی‌تواند رخ دهد. بنابراین طرفی که می‌خواهد به ما جنس بفروشد، وقتی می‌بیند ما غیر قابل اعتماد هستیم، دیگر تجارتی رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر طرفی هم که بخواهد از ما جنس بخرد با این عدم ارتباط، از جای دیگری جنسش را تهیه می‌کند.»

دانشمند در پایان خاطرنشان کرد: «با این تفاصیل اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود. حال بحث مشکلی که برای بیزینس‌های داخلی، که چندین میلیون و اثرگذار هستند، ایجاد شده است را هم باید درنظر گرفت.»

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

پاسخ‌های عجیب معاونِ رئیسی به انتقادات قالیباف
پاسخ‌های عجیب معاونِ رئیسی به انتقادات قالیباف

در پی انتقادات قالیباف از رویکرد اقتصادی دولت، معاون رئیسی نامه ای را خطاب به رئیس مجلس منتشر کرد.

دلار در بازار آزاد ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان شد
دلار در بازار آزاد ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان شد

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است