کد خبر : 205661
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - 09:07
دسته‌بندی : اقتصادی، اخبار ویژه
چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت باعث توقف خریدهای اینترنتی شده است

دبیرکل خانه اقتصاد ایران درخصوص آسیب‌های قطع اینترنت بر سیستم تجارت ایران، عنوان می‌کند که قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده و ادامه آن به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست. اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران: قطع اینترنت باعث توقف خریدهای اینترنتی شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یک اقتصاددان درخصوص آسیب‌های قطع اینترنت بر سیستم تجارت ایران، عنوان می‌کند که قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده و ادامه آن به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست. اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود.

مسعود دانشمند درباره آسیب‌های قطع اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های مجازی بر اقتصاد کشور، عنوان کرد: «قطع اینترنت و به دنبال آن قطع وسایل ارتباطی، به معنای این است که به طور کامل سیستم تجارت و تولید فشل شده است. یعنی اگر شما بخواهید تجارتی داشته باشید، باید حتما با طرف تجاری خود گفت و گو کنید. این گفت و گو به صورت اینترنتی یا از طریق سیستم مخابراتی است. همچنین اگر بخواهید با بانک‌تان کار کنید، نیاز به اینترنت دارید، بنابراین ادامه قطع اینترنت به منزله توقف کامل فضای کسب و کارهاست.»

وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر کسب و کارهای خرد که اصولا از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فروش‌شان را انجام می‌دهند و همچنین خریدهای اینترنتی هم متوقف شده است.»

این عضو اتاق بازرگانی ایران درخصوص عدم اعتمادی که در شرکای تجاری ایران با قطع اینترنت به وجود می‌آید، گفت: «شما اگر جنسی را پیش خرید کرده باشید یا اینکه می‌خواستید آن را تحویل دهید، وقتی ارتباط وجود نداشته باشد، تجارت هم نمی‌تواند رخ دهد. بنابراین طرفی که می‌خواهد به ما جنس بفروشد، وقتی می‌بیند ما غیر قابل اعتماد هستیم، دیگر تجارتی رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر طرفی هم که بخواهد از ما جنس بخرد با این عدم ارتباط، از جای دیگری جنسش را تهیه می‌کند.»

دانشمند در پایان خاطرنشان کرد: «با این تفاصیل اعتبار تجاری کشور، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ما در برابر طرف‌های خارجی خدشه دار شده و خدشه‌دار می‌شود. حال بحث مشکلی که برای بیزینس‌های داخلی، که چندین میلیون و اثرگذار هستند، ایجاد شده است را هم باید درنظر گرفت.»

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند
ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند

وزیر اقتصادی یادآور شد: ساختارها و نهادسازی‌هایی که در دهه‌های اخیر شکل گرفته باعث شده که عامه مردم کم توجه و بلکه بی تفاوت در موضع دفع قرار بگیرند و در مقابل برای کسانی که بخواهند در عرصه اداره کشور نیز نقش ایفا کنند، دست انداز ایجاد کرده است. امروز ثمره‌اش این شده که با نسل نسبتا وسیعی در جامعه مواجه‌ هستیم که اساسا انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند.

حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود
حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود

پس از روز‌ها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آن‌ها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است