کد خبر : 197066
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - 11:44
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

جو بایدن کشته شدن رهبر القاعده را تایید کرد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده، روز شنبه در جریان یک حمله هوایی کشته شده است.

جو بایدن کشته شدن رهبر القاعده را تایید کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده بامداد امروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری حاضر شد و رسما اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش امریکا توانسته است جانشین “اسامه بن لادن” را به قتل برساند.

“بایدن” در این سخنرانی که از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش می‌شد گفت: ارتش امریکا در یک حمله هوایی موفق در افغانستان توانسته است “اَیمن الظواهری” رهبر گروه تروریستی القاعده را به قتل برساند.
پیش از این شبکه خبری سی.ان.ان از حمله هوایی امریکا به مَقر سرکرده گروه القاعده خبر داده بود.

رئیس جمهور آمریکا صبح امروز سه شنبه نیز در پیامی توئیتری پس از سخنرانی نیمه شب درباره تایید رسمی خبرکشته شدن رهبر القاعده در حمله هوایی این کشور تروریست‌های سراسر جهان را تهدید کرد.

وی خطاب به تروریست‌ها هشدار داد: سعی نکنید پنهان شوید، ما شما را هر کجا که باشید پیدا خواهیم کرد.

بایدن در ادامه این توئیت نوشت که ایالات متحده همچنان مصمم به نشان دادن قدرت خود در دفاع از مردم آمریکا در برابر کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، است.

بایدن افزود: “دیشب هم به صراحت گفتیم: مهم نیست چقدر طول بکشد. مهم نیست کجا سعی می‌کنید پنهان شوید. ما شما را پیدا خواهیم کرد.”

اخبار مرتبط:
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود. بلینکن فاش کرد که قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشته باشد تا به طور خاص بر بخش فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تمرکز کند چرا که این بخش این یک جزء اساسی آن است. اما این اتفاق به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل رخ نداد.

روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند». این بخشی از گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است