کد خبر : 190122
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - 17:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رییسی باید از همه احزاب دعوت کند!

جماران نوشت :عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دیدار رئیس جمهور با جناح های سیاسی تنازع جناحی را کم می کند، گفت: آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رییسی باید از همه احزاب دعوت کند!

به گزارش مدارا،‌ چه مطالبی در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور مطرح شد؟ این دیدارها و مطالبی که در آنها مطرح می شود چه قدر به حل مشکلات کشور کمک می کند؟

 

 

این دیدارها در حقیقت یک نوع دورهمی است و در آنها گفت و گو رخ نمی دهد. افراد حرف های خودشان را بیان می کنند و رئیس جمهور هم جمع بندی می کند که ممکن است خیلی به مشکلات ربط نداشته باشد. ولی بی خاصیت نیست. چون وقتی چشم در چشم شود، حیا پیدا می شود و تنازع جناحی را کم می کند؛ و این نعمت ارزشمندی است.

 

 

بنابر این، نمی توان به این دیدارها امید بست. چون طبیعتا هر نفر حرف های خودش را می زد و نمی توان نتیجه گرفت؛ وقت هم چهار دقیقه است.

 

 

یعنی گفت و گوی بین جناحی یا بین رئیس جمهور و جناح های مختلف که می توان از نوع جلسات انتظار داشت، اتفاق نیفتاد؟

 

 

نه؛ برقرار نشد.

 

 

آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد؛ الآن گفت و گو نیست.

 

 

یکی از انتقاداتی که به این دیدار شده این است که در خصوص مسائل کلی گویی کرده اند و به جزئیات راهکارهای حل مسائل کشور نپرداخته اند . نظر شما در این خصوص چیست؟

 

 

طبیعی است. عرض کردم که جلسه شنیدن اطلاعات و تحلیل ها نبود. افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی شود تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می شود و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است.

 

 

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است