کد خبر : 190122
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - 17:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رییسی باید از همه احزاب دعوت کند!

جماران نوشت :عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دیدار رئیس جمهور با جناح های سیاسی تنازع جناحی را کم می کند، گفت: آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رییسی باید از همه احزاب دعوت کند!

به گزارش مدارا،‌ چه مطالبی در دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور مطرح شد؟ این دیدارها و مطالبی که در آنها مطرح می شود چه قدر به حل مشکلات کشور کمک می کند؟

 

 

این دیدارها در حقیقت یک نوع دورهمی است و در آنها گفت و گو رخ نمی دهد. افراد حرف های خودشان را بیان می کنند و رئیس جمهور هم جمع بندی می کند که ممکن است خیلی به مشکلات ربط نداشته باشد. ولی بی خاصیت نیست. چون وقتی چشم در چشم شود، حیا پیدا می شود و تنازع جناحی را کم می کند؛ و این نعمت ارزشمندی است.

 

 

بنابر این، نمی توان به این دیدارها امید بست. چون طبیعتا هر نفر حرف های خودش را می زد و نمی توان نتیجه گرفت؛ وقت هم چهار دقیقه است.

 

 

یعنی گفت و گوی بین جناحی یا بین رئیس جمهور و جناح های مختلف که می توان از نوع جلسات انتظار داشت، اتفاق نیفتاد؟

 

 

نه؛ برقرار نشد.

 

 

آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست کمک کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی کنند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد؛ الآن گفت و گو نیست.

 

 

یکی از انتقاداتی که به این دیدار شده این است که در خصوص مسائل کلی گویی کرده اند و به جزئیات راهکارهای حل مسائل کشور نپرداخته اند . نظر شما در این خصوص چیست؟

 

 

طبیعی است. عرض کردم که جلسه شنیدن اطلاعات و تحلیل ها نبود. افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی شود تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می شود و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است.

 

 

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است