کد خبر : 185903
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - 00:55
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

نماینده مجلس: خطوط قرمز نظام در مذاکرات وین رعایت نشده و امکان راستی آزمایی نیست

علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی متن پیش نویس ۲۷ صفحه ای توافق احیای برجام را روایت کرد.

نماینده مجلس: خطوط قرمز نظام در مذاکرات وین رعایت نشده و امکان راستی آزمایی نیست

به گزارش مدارا،  علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس در یک پست اینستاگرامی نوشت: ‌با عنایت به ضرورت رعایت سیاست قطعی⁩ نظام که نباید از آن عدول کرد و همچنین ⁧قانون⁩ اقدام راهبردی که مسئولیت بررسی رفع کامل تحریم‌ها را جهت تعیین تکلیف به ⁧مجلس⁩ واگذار کرده است؛ به همراه جمعی از کارشناسان و نمایندگان، پیش‌نویس متن تهیه شده در ⁧مذاکرات وین⁩ مورد بررسی قرار گرفت. ‌

او ادامه داد: واقعیت این است آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق حاصل شده است، حاکی از عدم تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به ⁧منافع ملی⁩ است. بطوریکه در این متن شاهد عدم تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع ⁧تحریم⁩ جدیدی علیه ملت ⁧ایران⁩ هستیم.

‌این نماینده مجلس افزوده است: از سویی دیگر ⁧فروش نفت⁩ همچنان با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف سیاست قطعی نظام مبنی بر لغو کل تحریم‌ها جهت بازگشت ایران به تعهدات ⁧برجام⁩، در پیش‌نویس ۸ مارس تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده و امکان ⁧استی آزمایی⁩ رفع تحریم‌ها نیز برای ایران پیش‌بینی نشده است.

او نوشته است: لذا در حالی که طبق پیش‌نویس تهیه شده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است و آمریکا تضمینی برای رفع تحریم‌ها و وضع تحریم جدید علیه ایران نداده و ایران حق دخالت در راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را ندارد؛ امکان تامین منافع ملی در ⁧انتفاع اقتصادی⁩ مردم از این توافق فراهم نشده است.

به نوشته این نماینده مجلس، به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم توفیق در ⁧مذاکرات⁩ برای رسیدن به ⁧توافق خوب⁩، ناشی از عدم تغییر مسئولین اصلی مشغول در مذاکرات باشد. بطوریکه مسئولین کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا عینا همان مسئولین اصلی تیم مذاکراتی جناب ⁧محمدجواد ظریف⁩ هستند.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است