کد خبر : 185201
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - 10:48
دسته‌بندی : بین الملل، اخبار ویژه
چاپ

رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد

رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد و گفت که این تنها شانس مسکو برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهش در حمله به اوکراین است.

رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد

به گزارش مدارا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد امروز (شنبه) در یک پیام ویدئویی با تأکید بر لزوم گفت‌وگو با روسیه گفت که تنها فرصتی که روسیه برای مهار تبعات اشتباهات خود در زمینه اشغال اوکراین دارد برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

وی در این پیام گفت: «مذاکرات جدی و معنادار در خصوص صلح در خصوص امنیت ما برای اوکراین، تنها شانس روسیه برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهاتش است. زمان دیدار است، زمان گفت‌وگو است».

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد که هزینه جنگ اوکراین، خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت که احتمالاً چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد.

زلنسکی در این‌باره گفت: «زمان احیای تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین است در غیر اینصورت خساراتی که روسیه متحمل خواهد شد به قدری بزرگ خواهد بود که چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد».

از طرف دیگر، «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک تجمع در مسکو حضور یافت و ارتش روسیه را برای عملیات نظامی در اوکراین مورد تقدیر قرارد داد و گفت: «آنچه را که باید و نحوه انجام و هزینه آن را می‌دانیم و ما قطعاً تمامی برنامه های خود را محقق خواهیم کرد».

زلنسکی در واکنش به اظهارات پوتین گفت:‌«حرف‌های زیاد امروز در مسکو شنیده شد….راهپیمایی بزرگی صورت گرفت و می‌خواهم به یک جزئیات توجهات را جلب کنم. گزارش شده است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در راهپیمایی پایتخت روسیه شرکت کردند. ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌ها و ۹۵۰۰۰ نفر در استادیوم بودند. حدوداً همین تعداد نظامی روس در حمله به اوکراین شرکت کرده‌اند. فقط ۱۴ هزار جسد و دهها هزار زخمی و قطع عضوی در استادیوم مسکو را تصور کنید».

اخبار مرتبط:
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود
ریاض به کمک واشینگتن به تل‌آویر نزدیک می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ریاض گفت آمریکا به مراحل پایانی توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است و اگر عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی کند، این توافق امنیتی به عربستان پیشنهاد می‌شود. بلینکن فاش کرد که قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی و اسرائیل حضور داشته باشد تا به طور خاص بر بخش فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل تمرکز کند چرا که این بخش این یک جزء اساسی آن است. اما این اتفاق به دلیل حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس به اسرائیل رخ نداد.

روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند
روزنامه اصولگرا: جمهوری آذربایجان از نگاه پدرانه جمهوری‌اسلامی دارد سوءاستفاده می‌کند

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آنها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از سرپیچی ۳۰ نظامی اسرائیلی در حمله به رفح خبر داد

۳۰ نظامی اسرائیلی ذخیره از گروهان چتربازان وابسته به تیپ چتربازان ارتش اسرائیل از دستور آماده شدن برای شرکت در حمله به رفح در جنوب نوار غزه سر باز زدند و به فرماندهان خود اطلاع دادند که به این مأموریت نخواهند رفت، زیرا «دیگر قادر به جنگیدن بیشتر نیستند». این بخشی از گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است