کد خبر : 184519
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - 05:08
دسته‌بندی : بین الملل، سیاسی
چاپ

انتقاد وزارت امور خارجه به مجازات اعدام در عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان، این اقدام غیر انسانی را در مغایرت با مبانی اولیه حقوق بشر و حقوق بین‌الملل و اقدامی مغایر با اصول انسانی و رویه‌های حقوقی پذیرفته‌شده و بدون رعایت فرآیندهای عادلانه قضایی دانست.

انتقاد وزارت امور خارجه به مجازات اعدام در عربستان

به گزارش مدارا، سعید خطیب‌زاده، یکشنبه شب(۲۲ اسفند) در یک موضع‌گیری رسانه‌ای تاکید کرد: اعدام و خشونت افسارگسیخته راه‌حل بحران‌های خودساخته نیست و دولت عربستان نمی‌تواند از عناوین متداول برای پوشاندن آشفتگی‌های سیاسی و قضایی و سرکوب مردم سوءاستفاده کند.

خطیب‌زاده با یادآوری اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، سکوت و بی‌عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این‌گونه اقدامات را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره‌برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل دانست.

اخبار مرتبط:
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد
نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد

محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت
مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره هیچ پیشرفتی نداشت

یک منبع از جنبش حماس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» گفته است که دور مذاکراتی که دیروز برگزار شد، هیچ پیشرفتی نداشت. این منبع که شبکه سی‌بی‌اس نام او را فاش نکرد، گفت که دور دوم مذاکرات امروز ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است