کد خبر : 127633
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - 10:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

علت افزایش مجدد قیمت لاستیک چیست؟

علت افزایش مجدد قیمت لاستیک چیست؟

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مصطفی تنها درباره دلایل افزایش دوباره قیمت تایر در کمتر از دو ماه اخیر اظهار کرد: در سال جدید ارز تامین مواد اولیه تایر از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی که قیمت آن حدود ۱۹ هزار تومان است تغییر کرد و عملا از قبل از عید گشایش اعتباری صورت نگرفت و موجب اعتراض انجمن شد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر افزود: تولیدکنندگان نمی‌توانند زمانی که قیمت ارز بیش از ۴ تا برابر افزایش می‌یابد هزینه تامین مواد اولیه که سهم ۴۰ درصدی در تولید تایر دارد چگونه باید تامین شود.

وی گفت: بنابراین از سوی سازمان حمایت موافقت شد از ابتدای تابستان به صورت علی الحساب ۳۰ درصد به قیمت تایر افزوده شود تا در فرصت مقتضی مستندات را بررسی کنند تا به یک رقم دقیق برسند.

تنها خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک سازمان حمایت به این نتیجه رسید که برای اینکه هزینه تغییر اولویت ارزی تایر از گروه یک به گروه دو پوشش داده شود به طور میانگین ۲۵ درصد به قیمت مجددا اضافه شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر درباره اینکه آیا افزایش قیمت بر بازار تاثیر منفی نخواهد گذاشت، گفت: تصور نمی‌کنم اتفاق خاصی در بازار بیفتد به دلیل اینکه قیمت‌هایی که عرضه می‌شود در حال حاضر نیز بالا است و قیمت تایرهای وارداتی مبنی قیمتگذاری تایرهای ایرانی در بازار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت برای بهبود و مدیریت بازار دو راهکار را در نظر گرفت، تصریح کرد: مقرر شده تایرهای وارداتی از این پس توسط این سازمان قیمت‌گذاری شود و راهکار دوم مجوز افزایش قیمت به تولیدکنندگان داده شده است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر با تاکید بر اینکه کمبودی در تولید تایر وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای سال جدید همواره تولید نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در سه ماهه نخست امسال با رشد ۲۷ درصدی در در تولید تایر سواری مواجه بودیم.

تنها تاکید کرد: در تایر خودروهای سنگین نیز به علت اینکه سال گذشته حجم زیادی واردات صورت گرفته در حال حاضر کمبودی وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر درباره میزان تولید تایر خودروهای سنگین افزود: در تولید تایر بایاس همه نیاز کشور را تولید می‌کنیم، اما در تولید تایر رادیال تمام سیمی فقط یک سوم نیاز در کشور تولید می‌شود.

وی درباره تایر سواری گفت: در تایر سواری با رینگ‌های با سایز ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خودکفا هستیم، در سایزهای ۱۷ و ۱۸ برخی را تولید می‌کنیم و از رینگ ۱۸ به بالا که مربوط به خودروهای لوکس است اصلا در کشور تولید نداریم.

اخبار مرتبط:
«کاشی هفت رنگ» اصفهان به ثبت جهانی رسید
«کاشی هفت رنگ» اصفهان به ثبت جهانی رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کاشی هفت رنگ با نام ایران و اصفهان به ثبت جهانی رسیده که باعث ادامه حمایت از کارگاه‌های تولید کاشی هفت رنگ و ثبت برندی برای توسعه پایدار اصفهان در حوزه صنایع دستی می‌شود.

برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت

رییس پلیس راه استان اصفهان از فوت چهار نفر و مصدومیت ۳ نفر دیگر در تصادف تارا و پراید در محور بویین میاندشت خبر داد.

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است ودر دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است