کد خبر : 37898
انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - 01:16
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

وزیر آموزش‌ و پرورش: مدارس به محیط خشک و خشن تبدیل شدند

وزیر آموزش‌ و پرورش: مدارس به محیط خشک و خشن تبدیل شدند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مدارس بعضاً به یک محیط خشک و خشن تبدیل‌ شده‌اند که دائماً تمایلات بچه‌ها در رقابت‌های ایجادشده، سرکوب می‌شوند، گفت: محتوای دروس نیز باید تغییر کند و در برخی موارد هم کاهش یابد.


به گزارش سایت مدآرا: سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک مسؤولان، کارشناسان، رابطان استانی و معاونت آموزش ابتدایی در پروژه «بازی و یادگیری» گفت: امروز آغاز یک حرکت مبارک در نظام تعلیم و تربیت است؛ هرچند ممکن است فعلاً انعکاس لازمه را نداشته باشد اما سرآغاز یک تحول خوب و زیباست.

وی با تشکر از متصدیان این طرح ادامه داد: مدارس چنان‌که باید از نشاط و سرزندگی و اشتیاقی که شرط لازم  برای یادگیری است بی‌بهره هستند و بعضاً به یک محیط خشک و خشن تبدیل‌ شده‌اند که دائماً تمایلات بچه‌ها در رقابت‌های ایجادشده، سرکوب می‌شوند و از میان جمع، یک نفر مدال پیروزی به گردن می‌اندازد و او نیز خودش در رقابتی دیگر سرکوب می‌شود.

بطحایی از ضرورت شاداب سازی مدارس خبر داد و تصریح کرد: فاصله‌ای که بین ما و کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد ناشی از عدم‌ تغییر روش‌های یادگیری است.

وی تغییرات در روش های یادگیری را ضروری دانست و گفت: لازمه هرگونه تحول، تغییر در نگرش‌هاست البته باید سال‌ها طول بکشد تا این تغییرات جواب دهد و اجرای چنین طرح‌هایی ایده یک وزیر نیست بلکه طرحی است که دنیا سال‌ها به دنبال آن است و آن را اجرایی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در محتوا نسبتاً جلو هستیم اما در روش‌ها شاید ۷۰ سال عقب هستیم؛ شادی و نشاط شرط اصلی در پایداری و ماندگاری یادگیری است بنابراین باید این شادی را در مدارس حاکم کنیم.

بطحایی بیان کرد: در دهه‌های اخیر انرژی که صرف تغییرات ساختاری شد، اجازه ترمیم روش‌ها را به ما نداد ولی هرگاه دانش‌آموزان از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کردند، آن زمان تحول مورد نظر انجام‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها که از لحاظ فرهنگی و تاریخی اصلاً قابل قیاس با کشور ما نیستند با اصلاح روش‌ها، محیطی شاداب و پرانرژی را در مدارس خود ایجاد کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های مناسب و فضای آموزشی در یادگیری بسیار مناسب و مؤثر است، گفت: چگالی درس‌ها بسیار مهم است و محتوا نیز باید تغییر کند و در برخی موارد هم کاهش یابد.

وی ادامه داد: موفقیت این طرح در گروی امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن در گروی باور مجریان این طرح است که باید با تمام وجود این پروژه را باور کنند.

بطحایی افزود: این طرح باید کاملاً به‌ صورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود و کلاس بازی باید در مکانی باشد که والدین بتوانند از پشت شیشه، بازی فرزندان خودشان را مشاهده کنند؛ همچنین مسؤول مستقیم این طرح باید با تمام انرژی برای اجرای این طرح تلاش کند لذا این طرح امانتی است که  رابطان و مسؤولان آن باید با جدیت آن را اجرا کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری اولیا و مدیران مدارس ۱۰۰۰ مدرسه مجری آزمایشی این طرح به‌خوبی آن را اجرایی کنند./فارس

 

اخبار مرتبط:
خیابان ابوذر رهنان؛ از یک گذر معمولی تا محور تفرجی در دل بافت تاریخی
خیابان ابوذر رهنان؛ از یک گذر معمولی تا محور تفرجی در دل بافت تاریخی

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با اشاره به پروژه بازآفرینی «خیابان ابوذر رهنان» توسط این سازمان گفت: این گذر با ارتقاء فضای پیاده‌محور به فضایی گردشگرپذیر تبدیل شد.

زن و مرد معتاد در شاهین شهر ۴ میلیارد طلا سرقت کردند
زن و مرد معتاد در شاهین شهر ۴ میلیارد طلا سرقت کردند

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر گفت: زن و مرد معتادی که در شاهین شهر ۴ میلیارد ریال طلا از منزل یک شهروند سرقت کردند، دستگیر شدند.

۱۵۳ خرده فروش مواد در اصفهان دستگیر شدند
۱۵۳ خرده فروش مواد در اصفهان دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای مرحله هفدهم طرح آرامش پلیس استان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۵۳ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است