کد خبر : 344101
انتشار : ۱۴۰۴/۰۲/۲۵ - 13:21
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

سکوت حاشیه‌ساز پایداری‌ها درباره بابک زنجانی

وقتی فرآیند خصوصی‌سازی سایپا اعلام شد، نام یکی از کسانی که پاکت درخواست فرستاد در فضای مجازی وایرال شد. بابک زنجانی!

سکوت حاشیه‌ساز پایداری‌ها درباره بابک زنجانی

به گزارش سایت خبری مدارا: روزنامه ایران نوشت: وقتی فرآیند خصوصی‌سازی سایپا اعلام شد، نام یکی از کسانی که پاکت درخواست فرستاد در فضای مجازی وایرال شد. بابک زنجانی!

پرحاشیه‌ترین فرد اقتصادی‌ای که سال‌ها قبل مردم کوچه بازار وقتی اسمش را می‌آوردند با شوخی و طعنه می‌گفتند؛ «جایی در کره زمین نیست که ب.ز نتواند بخرد!» داستان مردی مایه‌دار که هنوز دقیق نمی‌دانیم عنوان مفسد اقتصادی به او دادند یا نابغه اقتصادی! داستان هلدینگ سورینت، قراردادهای کلان، قصه نفت و پایانی که حکم آن اعدام بود. هنوز هم کسی به درستی نمی‌داند سرانجام آن حکم چه شد که بابک زنجانی به یک باره با یک پست اینستاگرامی خبر از بازگشتش داد.

شرکت آوان ریل، منتسب به زنجانی، در ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان (معادل حدود ۷۱۳ میلیون دلار) با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی امضا کرده است. این قرارداد که با حضور فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، به امضا رسید، شامل سرمایه‌گذاری در ۶۰۰ دستگاه نفتکش ریلی و ۱۰ رام قطار مسافری است که به گفته زنجانی، جایگاه ریلی کشور را تغییر خواهد داد.

بعد هم اسم شرکت هواپیمایی «دات وان» به میان آمد و خرید ۵۰ هزار دستگاه تاکسی برقی! اما یک باره خبر آمد بابک زنجانی، خیز بلندی برای داشتن سهام سایپا برداشته است. کسی که بیشتر افراد می‌گویند پول خرید قیمت پایه گمانه‌زنی شده سهام سایپا را دارد. یعنی ۶۴ همت! (۶۴ هزار میلیارد تومان) و در واقع یک میلیارد دلار. قصه مردی که می‌گویند دوست دارد ایلان ماسک ایران شود.

در این چند روز هم در توئیتر و اینستاگرام پست‌های تندی گذاشته و بخشی از آخرین پستش در روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به خودروسازان نیز تاخته است: «کارگاه‌های زیر پله‌ای که اسم‎ خودروسازی را یدک می‌کشند و با زد و بند و یا گرفتن وام سر پا هستند، برنامه کلیشه‌ای دارند و همان ره ۴۰ ساله گذشته را می‌روند که اقتصاد مردم را ‎زمینگیر کردند. کار اقتصادی را با روش‌های ‎سیاسی و رسانه‌ای نمی‌توان پیش برد.»

چرا همه ساکت هستند؟

در جریان واگذاری سهام ایران‌خودرو به شرکت کروز، تقریباً جنجالی‌ترین اتفاقات صنعت خودرو رخ داد. تا جایی که در مجلس طیفی که مشخص است با فریاد مخالف این واگذاری بودند. حتی روز واگذاری ایران‌خودرو در را هم بستند تا هیأت مدیره جدید نتواند وارد شود. استدلال هم این بود کسی که می‌خواهد ایران‌خودرو را بخرد پرونده مفاسد اقتصادی دارد!  اما حالا سؤال اینجاست چرا کسی برایش سؤال و ابهام به وجود نیامده سرنوشت پرونده ب.ز به کجا رسید!

اخبار مرتبط:
گروسی، مدیرکل آژانس: از تلاش‌های مصر برای بازسازی راه‌های ارتباط میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قدردانی می‌کنم
گروسی، مدیرکل آژانس: از تلاش‌های مصر برای بازسازی راه‌های ارتباط میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قدردانی می‌کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی از تلاش وزیر امور خارجه مصر برای احیای روابط میان آژانس و ایران قدردانی کرده و بر تلاش برای اعتمادسازی لازم به منظور ازسرگیری گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ۳ بیمارستان استان تهران به طور غیرمستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲روزه قرار گرفت که بخشی از آنها تخریب شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ۳ بیمارستان استان تهران به طور غیرمستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲روزه قرار گرفت که بخشی از آنها تخریب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان‌های «حضرت فاطمه زهرا (س)»، «شهید مطهری» و یکی از مراکز درمانی در رباط کریم به طور غیرمستقیم مورد حمله رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲روزه قرار گرفت که بخشی از آنها تخریب شد ولی تلفاتی نداشتیم.

زاکانی: ۸ میلیون تومان برای تعمیرات هر متر منازل آسیب دیده‌ی جنگ پیشنهاد شده است / اولویت با منازلی است که قابل تعمیر هستند
زاکانی: ۸ میلیون تومان برای تعمیرات هر متر منازل آسیب دیده‌ی جنگ پیشنهاد شده است / اولویت با منازلی است که قابل تعمیر هستند

شهردار تهران با تأکید بر اولویت اسکان اضطراری برای آسیب‌دیدگان،گفت: پیشنهاد شده است، ۸ میلیون تومان برای تعمیرات هرمتر منازل آسیب دیده از جنگ تحمیلی اختصاص داده شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است