کد خبر : 339983
انتشار : ۱۴۰۴/۰۱/۲۸ - 13:03
دسته‌بندی : برگزیده ها، فرهنگی
چاپ

صداوسیما نظر مساعدی نسبت ساخت موزه «پایتخت» دارد

سازمان صداوسیما نظر مساعدی نسبت ساخت موزه «پایتخت» دارد. حتی با استاندار مازندران صحبت‌های اولیه شده است.

صداوسیما نظر مساعدی نسبت ساخت موزه «پایتخت» دارد

به گزارش سایت خبری مدارا: علیرضا نجف‌زاده، مدیر پروژه «پایتخت ۷» از ماجرای ساخت کمپر ارسطو و دیگر لوکیشن‌ها توضیح داد.

لوکیشن بنا به نیاز قصه انتخاب شده است. «پایتخت» همزمان در چهار استان کشور فیلمبرداری شده است. تیم تولید همزمان در استان‌های مازندران، تهران، اصفهان و خراسان رضوی حضور داشته است. به نظرم آماده‌سازی کمپر نسبت به آماده‌سازی ۱۰ لوکیشن دیگر سخت‌تر بود. کمپری که آماده‌سازی صفر تا صد آن با ما بود و یک شرکت قبول کرد تا بنا به نیاز قصه کمپر بسازد. این وسیله هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ طراحی و زمانی بیشتر از سایر لوکیشن‌ها زمان برد.

کمپر ارسطو اولین اتوبوس کمپری است، که در ایران ساخته و پلاک شد، تا برای سریال مورد استفاده قرار گیرد. «پایتخت» هیچ‌وقت برای مخاطب کم فروشی نکرد. یکی از دلایل زمان بردن پیش تولید آن آماده‌سازی لوکیشنی بود، که صفر تا صد آن ساخته شد. یعنی ما در ابتدا با لوکیشن مخروبه مواجه بودیم، که در انتها مخاطب پشت صحنه‌های آن را خواهد دید. بنابراین، هر آنچه مخاطب در این سریال می‌بیند، صفر تا صد آن طراحی و آماده‌سازی شده است. هیچ‌چیز آماده‌ای از قبل نبوده است.

این وسایل سرمایه‌های سازمان صداوسیماست، که امیدوارم سازمان بتواند موضوع موزه «پایتخت» را که سال‌ها در آن صحبت می‌شود، عملی کند، تا لوکیشن‌ها و آکسسواری که در سریال استفاده شده، در موزه نگهداری شود. بنظرم «پایتخت» روند سریال‌سازی در ایران را یک قدم به جلو برد و متحول کرد. پروژه‌ای که بتواند در هفت فصل ساخته و با استقبال مخاطب همراه شود، حتماً باید بررسی و کارشناسی شود.

سازمان صداوسیما نظر مساعدی نسبت ساخت موزه «پایتخت» دارد. حتی با استاندار مازندران صحبت‌های اولیه شده است. بنظرم با مساعدت سیما فیلم و نظر استاندار مازندران می‌توان موضوع موزه را پیگیری کرد. قطعاً این موزه در حوزه گردشگری هم می‌تواند موثر باشد. تا پیش از پخش سریال، شاید مردم ایران کسانی را که اهل مازندران یا گیلان بودند، به اسم مردمان شمال یا رشت می‌شناختند. بنابراین، از موزه «پایتخت» می‌توان برای فضای گردشگری استفاده کرد.

در زمان فیلمبرداری بیشتر ایرانیان از اقصی نقاط دنیا به شیرگاه می‌آمدند، تا با بازیگران «پایتخت» عکس بگیرند. شما اگر وضعیت اکنون شیرگاه با ۱۴ سال قبل مقایسه کنید می‌بینید صنعت گردشگری آنجا رشد کرده است و بیشتر مردم بخاطر دیدن لوکیشن‌های «پایتخت» به آنجا می‌آیند و مردم شیرگاه هم میزبانان مهربانی برای بچه‌های پایتخت و مردم بودند و هستند.

اخبار مرتبط:
۲ کافه در تهران به علت سرو مشروب پلمب شدند
۲ کافه در تهران به علت سرو مشروب پلمب شدند

پس از تعطیلی همیشگی کافه رستوران کاریز، ۲ کافه‌رستوران «بانی چو» و «سوئیت لانژ» به دلیل تخلفات متعدد توسط عوامل پلیس اطلاعات تهران بزرگ (معاونت نظارت بر اماکن عمومی) پلمب شدند.

خبرگزاری حوزه: نفوذ فرهنگ کره‌ای و موسیقی «کی پاپ» در جوانانو نسل جدید نگران کننده است
خبرگزاری حوزه: نفوذ فرهنگ کره‌ای و موسیقی «کی پاپ» در جوانانو نسل جدید نگران کننده است

خبرگزاری حوزه علمیه قم نوشت: موج کره‌ای که با حمایت دولتمردان کره جنوبی و شرکت‌های بزرگ جهانی آغاز به کار کرد به واسطه انبوه سریال‌ها و موسیقی‌های کی‌پاپ، به ابزاری برای نفوذ فرهنگی در سراسر جهان تبدیل شده است و این جریان با ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و فردگرایی، انتظارات غیرواقعی از زندگی را در میان نسل جدید ایرانی شکل داده و باعث کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و بحران‌های روانی در بین آنها شده است.

اشپیگل: نتانیاهو روز چهارم جنگ گفت: «آتش‌بازی برای ترامپ مهم است؛ آتش‌بازی راه بیندازید تا به فردو حمله کند»
اشپیگل: نتانیاهو روز چهارم جنگ گفت: «آتش‌بازی برای ترامپ مهم است؛ آتش‌بازی راه بیندازید تا به فردو حمله کند»

اشپیگل: نتانیاهو روز چهارم جنگ گفت«آتش‌بازی برای ترامپ مهم است؛ آتش‌بازی راه بیندازید تا به فردوحمله کند»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است