کد خبر : 332365
انتشار : ۱۴۰۳/۱۱/۱۶ - 18:54
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

کرباسچی: عوارض سنگین برای تردد خودرو‌های پلاک شهرستان بی‌نتیجه است/ اگر می‌خواهید میزان تردد به تهران را کاهش دهید، باید موضوع مراجعه به آن را از بین برد

کرباسچی نوشت: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا اقدام مثبتی است اما تعیین محدودیت و عوارض سنگین برای تردد خودروهای پلاک شهرستان بی‌نتیجه است. با این کار ارزش‌افزوده‌ای‌ روی خودروهای پلاک تهران ایجاد می‌شود و همه تلاش می‌کنند راه‌هایی برای دور زدن، کاغذبازی و تقلب پیدا کنند تا به هر شیوه‌ای خودرویی با پلاک تهران به دست بیاید؛ اقدامی که برای طرح ترافیک تهران هم رخ داد و قرار بود میزان تردد با وسیله شخصی در مرکز تهران کمتر رخ دهد، اما بازدارندگی هم ندارد.

کرباسچی: عوارض سنگین برای تردد خودرو‌های پلاک شهرستان بی‌نتیجه است/ اگر می‌خواهید میزان تردد به تهران را کاهش دهید، باید موضوع مراجعه به آن را از بین برد

به گزارش سایت خبری مدارا: غلامحسین کرباسچی در روزنامه هم میهن نوشت: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا اقدام مثبتی است اما تعیین محدودیت و عوارض سنگین برای تردد خودروهای پلاک شهرستان بی‌نتیجه است. با این کار ارزش‌افزوده‌ای‌ روی خودروهای پلاک تهران ایجاد می‌شود و همه تلاش می‌کنند راه‌هایی برای دور زدن، کاغذبازی و تقلب پیدا کنند تا به هر شیوه‌ای خودرویی با پلاک تهران به دست بیاید؛ اقدامی که برای طرح ترافیک تهران هم رخ داد و قرار بود میزان تردد با وسیله شخصی در مرکز تهران کمتر رخ دهد، اما بازدارندگی هم ندارد.

 این طرح اقدام معقولی نیست و ممکن است این تصمیم برای خودروهای پلاک تهران در شهرهای دیگر هم رخ دهد و درنهایت برای مردم دردسرساز خواهد شد. در کشور نباید حکومت جداگانه ایجاد کرد. حل ترافیک و مشکل آلودگی هوای تهران باید ریشه‌ای صورت گیرد؛ یعنی کاربری‌ها، شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های فعال موردنیاز مردم به نقاطی منتقل شوند که دسترسی آنها برای مردم شهرهای دیگر راحت‌تر باشد. کسی که در تهران زندگی می‌کند و خودروی پلاک شهرستان دارد هم ساکن آن محسوب می‌شود و درنهایت ارزش‌افزوده‌ی عواقب این طرح برای مردم بیشتر از فواید آن است.

علت اصلی ترافیک فعلی تهران و شهرهای بزرگ، تراکم جمعیت است و اگر از ظرفیت جمعیتی آنها عبور کنیم، ترافیک ایجاد می‌شود. نمونه آن را در روزهای عید می‌بینیم که با خروج بخشی از ساکنان آن، شهر آنچنان خلوت می‌شود که دیگر نیازی به طرح ترافیک نیست. از طرف‌دیگر چون وسایل حمل‌ونقل عمومی به میزان کافی در دسترس نیست و کیفیت ندارد، مردم از وسایل حمل‌ونقل شخصی استفاده می‌کنند. اول باید به فکر جمعیت تهران باشیم و کاربری‌های غیرضروری را از آن منتقل کنیم و بعد هم حمل‌ونقل عمومی باکیفیت را گسترش دهیم.

طرح ترافیک فعلی تهران هم بازدارندگی کافی ندارد و با پول و پوشاندن پلاک می‌توان از آن عبور کرد. علت ایجاد این ترافیک، مراجعه مردم و حل نشدن مشکل آنها با یک‌بار رفت‌وآمد به سازمان‌هاست. برای یک استعلام ساده باید ده‌ها بار به سازمان‌ها و اداره‌ها مراجعه کرد. نمی‌توان کشور را ملوک‌الطوایفی اداره کرد. اگر می‌خواهید میزان تردد به تهران را کاهش دهید، باید موضوع مراجعه به آن را از بین برد و کاری کرد که سازمان‌ها، مردم را برای کار اداری به تهران نکشانند. اگر اختیاراتی در استان‌ها نیست، به آنها تفویض شود. در کنار آن باتوجه به بحث‌هایی که درباره دولت دیجیتال مطرح است، نیازی به تردد ارباب رجوع به تهران نیست و می‌توان این ترددها را کاهش داد.

اخبار مرتبط:
محمدباقر خرازی دبیرکل حزب الله ایران: جریان احمدی نژاد و جادوگرانش همچنان مشغول هستند
محمدباقر خرازی دبیرکل حزب الله ایران: جریان احمدی نژاد و جادوگرانش همچنان مشغول هستند

سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب الله ایران: با اشاره رهبری معظم آتش توپخانه حزب الله را خاموش کردم ولی در عین حال جریان او و جادوگران وی همچنان مشغولند تا کی ودوباره ظاهر وفعال شوند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور: به نام وفاق بی‌حجابی، رقص ومشروب در حال اجراست
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور: به نام وفاق بی‌حجابی، رقص ومشروب در حال اجراست

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف کشور به شعار وفاق ملی حمله کرد.

نماینده مجلس: کشت خشخاش امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد
نماینده مجلس: کشت خشخاش امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد

محمد امیر، دبیر کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده اهواز در مجلس دوازدهم به دیده بان ایران گفت: به نظر من این کشت خطرناک است، چراکه جایگزین کاشت دیگر محصولات غذایی کشور می‌شود و امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد. چون کاشت خشخاش درآمد بالایی دارد و سوءاستفاده از آن بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است