کد خبر : 261671
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - 16:48
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سردار جوکار: مجلس یازدهم محاسن زیادی داشت

نماینده مجلس انقلابی گفت: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند باید اِشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند.  نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

سردار جوکار: مجلس یازدهم محاسن زیادی داشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم چه باید باشد؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای مردم نیز ایجاد کند تا بتوانند انتظارات درستی از نامزدهای انتخاباتی داشته باشند و هم در انتخاب آنها دقیق‌تر عمل کنند.

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع گفت: «همه افرادی که نامزد انتخابات مجلس می‌شوند باید به منافع آینده کشور و منافع و حقوق مردم بیندیشند. نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است. از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند».

او ادامه داد: «نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند باید اِشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند.  نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد. یک سری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود».

جوکار در پایان درباره نسبتی که مجلس دوازدهم با دولت باید برقرار کند، گفت: «استقلال قوا به صراحت در قانون اساسی آمده است. قوا از یکدیگر مستقل‌اند و باید کار خودشان را انجام دهند اما در عین حال می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند تا کارها جلو برود. مجلس می‌تواند با قوه مجریه یا قوه قضائیه تعامل داشته باشد اما تعامل به معنی پذیرش بی‌قید و شرط هرآنچه دولت گفت، نیست. خوب است که مجلس و دولت همدل باشند و سعی کنند مسیر را بر یکدیگر هموار کنند اما اینکه فرضا دولت بخواهد دستوری بدهد و مجلس آن را اجرا کند، این حالت درست نیست زیرا اصل تفکیک قوا را زیرسؤال می‌برد».

اخبار مرتبط:
واکنش عراقچی به تلاش‌های اسرائیل برای کارشکنی در توافق با حماس
واکنش عراقچی به تلاش‌های اسرائیل برای کارشکنی در توافق با حماس

وزیر امورخارجه با اشاره به گزارش‌ها درباره تلاش نخست‌وزیر و وزیر امور استراتژیک اسرائیل برای کارشکنی در اقدامات واشنگتن برای معامله با حماس، آن را نمونه‌ای از خروار توصیف کرد.

فلاحت‌پیشه: آمریکا می‌داند هزینه توافق از هزینه عدم توافق بسیار کمتر است؛ نمی‌توان ایران را از حق غنی‌سازی محروم کرد
فلاحت‌پیشه: آمریکا می‌داند هزینه توافق از هزینه عدم توافق بسیار کمتر است؛ نمی‌توان ایران را از حق غنی‌سازی محروم کرد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه تاکید کرد: امریکا می‌داند هزینه رسیدن به توافق، بسیار کمتر از عدم توافق است. اگر عدم توافق صورت گیرد، موجی از هزینه‌های گسترده پیرامونی به گردن امریکا می‌افتد.

پس‌لرزه ادعای جنجالی میرسلیم درباره نمایندگان/ نماینده مجلس: اگر سند دارد، افشا کند
پس‌لرزه ادعای جنجالی میرسلیم درباره نمایندگان/ نماینده مجلس: اگر سند دارد، افشا کند

برخی موضوعات از جمله میزان حقوق و مزایای دریافتی نمایندگان مجلس، برای جامعه از جذابیت خاصی برخوردار است

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است