کد خبر : 246429
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - 16:45
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

رییس سازمان سینمایی بازیگران و کارگردانان منتقد شرایط موجود را تهدید کرد

محمد خزاعی، تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» و رییس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از سینماگران انقلاب و دفاع مقدس درباره فیلم ایرانی «آیه‌های زمینی» صحبت کرد.

رییس سازمان سینمایی بازیگران و کارگردانان منتقد شرایط موجود را تهدید کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: محمد خزاعی، تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» و رییس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از سینماگران انقلاب و دفاع مقدس درباره فیلم ایرانی «آیه‌های زمینی» ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی که در فستیوال کن نمایش داده شده گفت: «وظیفه ما صیانت از سینما و ایجاد امنیت شغلی است. ‌اینکه فیلمی زیرزمین تولید و روانه بازار شود و مسایل شرعی را رعایت نکند امنیت شغلی را به خطر انداخته است. وظیفه نهادهای صنفی این است که مراقبت کنند. همین جا می‌گویم که هر کسی به هر دلیل با فیلم‌های قاچاق و بدون پروانه ساخت در ایران و خارج از ایران و آثار علیه ایران کار کند، با این دوستان وارد قطع ارتباط می‌شویم و خانه سینما هم احتمالا خودشان این موضوع را اعلام می‌کنند. تمام عوامل از بازیگر و تهیه‌کننده تا عوامل فنی دچار مشکل خواهند شد چون در غیر اینصورت سینمایی نخواهیم داشت که بخواهیم امنیت آن را حفظ کنیم.»

خزاعی گفت: برخی به من نقد می‌کنند که چرا بعد از این اتفاقها برای رفع مشکل بعضی هنرمندان اقدام کردی؟ ولی من میگویم تمام کسانی که در جریان اغتشاشات بودند یا قبل از آن پرونده داشتند مثل جعفر پناهی و رسول اف و برخی خانم‌ها ، مورد عفو رهبری قرار گرفتند. ما کاره ای نبودیم. شاید اگر به من بود نمی‌توانستم اینقدر وسیع فکر کنم.

وی در عین حال گفت : با این حال عده ای هم‌چنان فعالیت های خود را ادامه می‌دهند. به آنها می‌گویم چگونه وقتی مورد عفو قرار گرفتید اپوزیسیون شدید ؟ کت و شلوار خود را درست کنید. اگر شب کت و شلوار اپوزیسیون داشتید فردا نمی توانید ، کاری دیگر کنید.

اخبار مرتبط:
آنچه از بیماری ترانه علیدوستی می‌دانیم I بخوانید
آنچه از بیماری ترانه علیدوستی می‌دانیم I بخوانید

در ۲ روز اخیر جامعه هنری و علاقمندان به سینما برایشان این پرسش مطرح شده است که بیماری ترانه علیدوستی چیست و او در چه مرحله‌ای از درمان قرار دارد؟

چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟

پخش فصل دوم سریال «سرزمین مادری» در اسفند ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید و حالا فصل سوم این سریال به دلیل مراحل پس از تولید و انجام اصلاحات، در بخش‌هایی با وقفه مواجه شده و به گفته‌ی رئیس مرکز سیمافیلم بعید است فصل سوم این سریال اردیبهشت ماه به آنتن برسد.

جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است