کد خبر : 242257
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - 18:56
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علم الهدی: کارگران در زندگی و معیشت خود درمانده‌تر از قبل هستند

امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز ما این است که حقوق کارگران افزایش پیدا می‌کند اما کارگران جدید با اینکه حقوق بیشتری نسبت به قدیمی‌ترهای خود دریافت می‌کنند، در زندگی و معیشت خود درمانده‌تر از قبل هستند.

علم الهدی: کارگران در زندگی و معیشت خود درمانده‌تر از قبل هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز، ۱۵ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به گرامیداشت روز کارگر در هفته گذشته و تکریم هفته معلم در ایام جاری، این ۲ قشر را حیات‌بخش زندگانی اجتماعی مردم در تمام ادوار خواند و اظهار کرد: مهمترین مسائل نظام به تکریم و پشتیبانی از این ق قشر مربوط می‌شود. در حقیقت اگر ما بخواهیم بالاترین عنوان را برای معلمان در نظر بگیریم، عنوان «خلیفه‌الله» بودن آن‌هاست اما باید توجه داشت معلمی خلیفه‌الله است که انسان‌ها را به خدا نزدیکتر کند و در حال ارتقاء سطح فکری انسان‌ها در حوزه شناخت خدا، شناخت دین و شناخت معارف باشد.

وی ادامه داد: در عالم معلمان بسیاری هستند و با این حال، مفاسد بسیاری هم در دنیا وجود دارد. این مفاسد ماحصل فعالیت همه معلمانی است که توان انتقال دانش خود را در استخدام غیرخدا قرار داده‌اند. همه آن عزیزانی هم که در فضای مجازی در مقام مجاهده با تلقین‌های دشمنان خدا و در برابر فتنه استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و در مقام جهاد تبیین هستند، در زمره ارزشمندترین معلمان قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت جریان کار و کارگری در کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر به تبیین عظمت و اهمیت جریان کار پرداخت و فرمود «امروز تولید، ستون فقرات کشور است و کارگر، ستون فقرات تولید»؛ یعنی همانطور که ستون فقرات عامل قوام بدن است، تولید نیز بدون مجاهده کارگران قابل اقامه نیست.

علم‌الهدی افزود: علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب نکته دیگری هم در حوزه معیشت کارگران مطرح کرد و فرمود «اطمینان خاطر کارگر به امنیت شغلی باعث افزایش کیفیت کار و محصول او می‌شود». مشکل امروز ما نیز همین است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی با تأکید بر ضرورت صیانت از امنیت شغلی و معیشت کارگران گفت: اینکه شما امنیت ذهنی کارگر را تأمین کنید، فقط منوط به افزایش حقوق نیست. در گذشته صاحب‌کار همیشه دغدغه داشت که با قربانی کردن یک گوسفند، گوشت آن را بین کارگران توزیع کند تا گوشت از سفره کارکنان کارگاهش حذف نشود. علاوه بر این کارفرمایان همیشه تلاش داشتند اگر شده در نزدیکی کارگاه خود نیز مسکنی فراهم کنند تا کارگر نگران سقف بالای سر خانواده‌اش نباشد. عزیزان کارفرمای ما باید این مساله را جزو سرمایه‌گذاری خود بدانند و مسئولان هم باید به سمتی بروند که کارگر به‌ موازات افزایش حقوق از نظر معیشت، مسکن و پوشاک نیز دغدغه‌ای نداشته باشد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بهترین راه برای رفع تمام مشکلات در زندگی بشر، توکل به خداوند است

سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟
سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم
کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم

امام جمعه موقت تهران گفت: در عملیات وعده صادق یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است