اگر صاحب یک کسب و کار هستید، احتمالا به دنبال افزایش فروش و درآمد اینترنتی هستید. فروش بیشتر به معنای پول نقد بیشتر در جیب شماست! ما نه تنها در مورد چگونگی افزایش فروش آنلاین بلکه روش های افزایش سریع فروش صحبت خواهیم کرد. شما می توانید درآمد خود را با سرعت نور افزایش دهید! پس روش هایی که در این مقاله توضیح داده شده را به دقت اجرا کنید و از نتایج مثبت آن لذت ببرید.
در ادامه روش هایی که نتیجه تحقیقات و تجارب کارشناسان بازاریابی و سئو شرکت سئوبهینه با بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، است را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این مقاله، جهت مطالعه مقالات آموزشی بیشتر میتوانید به وبسایت seobehine.ir مراجعه کنید و ضمن یادگیری روشهای بازاریابی و فروش آنلاین، اطلاعات تخصصی در رابطه با طراحی وب وسئو سایتبدست آورید. همچنین مشاورین این شرکت آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و با ثبت آدرس وبسایت خود میتوانید یک پروپوزال آنالیز سایت رایگان دریافت نمایید تا ایرادات و نقاط ضعف وبسایت خود را متوجه شوید.
بهترین روش های افزایش فروش آنلاین کدامند؟
اگرچه روشهای زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد، اما ما روشهایی را به شما معرفی میکنیم که درصورتیکه خودتان آنها را اجرا کنید کاملا رایگان هستند و برخلاف تبلیغات پولی مثل گوگل ادوردز نیازی به صرف هزینه های ارزی نیست. این ۱۲ روش را به خاطر داشته باشید و در کسب و کار خود استفاده کنید.
سئو وب سایت خود را بهبود دهید
اگر میخواهید فروش آنلاین را افزایش دهید، بهبودسئو فروشگاه اینترنتییک گزینه عالی است. سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است و به اقداماتی برای بهتر و بیشتر دیده شدن سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره دارد.
به عبارت دیگر، سئو کاری میکند که زمانیکه شخصی یک عبارت مرتبط با محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو میکند، وب سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر میشود. و از آنجایی که مردم بیشتر بر روی وب سایت هایی کلیک می کنند که در بالای لیست نتایج هستند، می تواند منجر به ترافیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر محصولات شما شود.
بهبود سئو می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار سایت شما در بین مشتریان بالقوه کمک کند. به هر حال، اگر وب سایت شما در سطح بالایی از SERP ها ظاهر می شود، به این معنی است که شما در حوزه فعالیت خود یک مرجع معتبر و عالی هستید، درست است؟ بنابراین اگر به دنبال روش های افزایش فروش آنلاین هستید، اولین گزینه بهبود سئو سایت طبق استانداردها و قوانین گوگل است.
شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید:
کلمات کلیدی مرتبط را در عناوین و متاتگ های خود بگنجانید
به طور منظم محتوای جدید و اصلی ایجاد کنید
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دارای کلمات کلیدی یکپارچه است
محتوای خود را بر اساس بهترین شیوه های سئو ساختار دهید
مطمئن شوید که وب سایت و صفحات فرود شما به راحتی قابل پیمایش و سازگار با موبایل هستند
نظرات مشتریان را نمایش دهید
چند بار در اینستاگرام خود تبلیغ محصولی را دیده اید و به آن علاقه داشتید اما مطمئن نیستید که باید آن را بخرید؟ چگونه این مشکل را حل کردید؟ احتمالاً به دنبال بررسی ها و نظرات سایر کاربران بوده اید.
هیچ چیز به اندازه شنیدن نظرات افراد دیگری که تجربه خوبی از خرید یک محصول یا دریافت خدمات داشته اند، اعتماد و اطمینان ایجاد نمی کند. هنگامی که مشتریان بالقوه می بینند که دیگران تجربیات مثبتی از یک محصول یا وبسایت یا شرکت داشته اند، به احتمال زیاد خودشان نیز خرید می کنند.
نظرات یا توصیفات مشتری یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین شما است. آنها اثبات می کنند که محصول شما ارزش خرید دارد.
بنابراین، اگر میپرسید چگونه فروش آنلاین را افزایش دهید، پاسخ افزایش اعتماد مشتری است. با جمع آوری نظرات مشتریان و به نمایش گذاشتن آنها در وب سایت خود این کار را انجام دهید.
از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده کنید
نمی توان انکار کرد که رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند بازاریابی دیجیتال هستند. با میلیاردها کاربر در سراسر جهان، این شبکه ها یک راه عالی برای دستیابی سریع و آسان به مخاطبان است.
با به اشتراک گذاشتن پروموشن ها و تخفیف های ویژه با فالوورهای خود، می توانید آنها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود تشویق کنید. این یک تاکتیک عالی است!
از پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام برای اجرای تبلیغات هدفمند استفاده کنید. این اقدام می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بسیار خاص برسید، مخاطبی که احتمال تبدیل شدنش به مشتری زیاد است.
یک ربات چت برای پشتیبانی مشتری نصب کنید
چت ربات های تجارت الکترونیک ترفند بسیاری از کسب وکارهای موفق هستند. این رباتها با آسان کردن خرید برای بازدیدکنندگان سایت، نرخ تبدیل را افزایش می دهند.
ربات چت بصورت ۲۴ ساعته در دسترس است و با پیام های از پیش تعیین شده کاربران را راهنمایی میکند. زمانیکه شما یا همکارانتان امکان دسترسی به سایت را ندارید و یا در ساعات نیمه شب که کاربری اقدام به خرید میکند، به راحتی از طریق ربات چت پشتیبانی میشود و مراحل خرید را به راحتی طی میکند.
تجربه کاربری سایت را بهبود دهید
وقتی به دنبال افزایش فروش آنلاین خود هستید، تجربه مشتری را نادیده نگیرید. امروزه مشتریان هنگام خرید آنلاین به سطح خاصی از راحتی و خدمات عادت کرده اند. اگر آنها تجربه خوبی در وب سایت شما نداشته باشند، احتمالاً به سراغ رقبای شما میروند. چشم انداز دیجیتال رقابتی است. اگر شما یک تجربه کاربری خوب برای مشتری ارائه نمی کنید، رقیب شما این کار را انجام می دهد.
چند کار کلیدی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تجربه مشتری شما درجه یک است. البته راه های بسیار بیشتری برای بهبود تجربه مشتری شما وجود دارد، اما ما در اینجا به چند نکته سطح بالا خواهیم پرداخت.
ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش، کاربرپسند است. مشتریان باید بتوانند بدون هیچ مشکلی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
دوم، مطمئن شوید که برند خود را به شیوه ای واضح و حرفه ای ارائه می کنید. مشتریان یک نگاه به یک سایت کثیف و آماتور می اندازند و برای همیشه از آن چشم پوشی می کنند. برند شما فرصتی است برای شکل دادن به دیدگاهی که مشتریان از شما دارند. آن را به شانس نسپارید، در برندسازی خود حرفه ای باشید.
سوم، ارائه خدمات خوب به مشتریان. اگر مشتری سوال یا مشکلی داشته باشد، باید بتواند به کسی دسترسی پیدا کند که بتواند سریع و آسان به او کمک کند. گاهی اوقات آن شخص یک ربات چت است.
تخفیف، تبلیغات و بسته پیشنهادی ارائه دهید
یکی از راههای عالی برای افزایش فروش آنلاین، ارائه تخفیفها،تبلیغات اینترنتیو بستههای پیشنهادی است.
با ارائه تخفیف، میتوانید مشتریانی را که ممکن است در مورد خرید مردد هستند را جلب کنید. استفاده از تکنیک فوریت در اینجا کمک می کند، بنابراین حتماً یک شمارش معکوس را با پیشنهاد خود همراه کنید.
ارائه یک هدیه یا بسته تبلیغاتی به مردم انگیزه می دهد تا بیشتر از شما خرید کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی یک شامپو در سبد خرید خود دارد، از او بپرسید که آیا به بسته حمام شما علاقه مند است یا خیر. بسته شما ممکن است شامل شامپو، نرم کننده و ژل شستشوی بدن باشد.
با پکیج کردن اجناس با هم، می توانید قیمتی با تخفیف ارائه دهید. هزینه بالاتر سفارش به جبران سود از دست رفته کمک می کند.
بنابراین اگر به دنبال راههایی برای افزایش فروش آنلاین خود هستید، حتماً تخفیفها، اقلام تبلیغاتی و بستهها را ارائه دهید.
انتخابهای کمتری ارائه دهید
کاربران وقتی با گزینه های زیاد مواجه می شوند، در تلاش برای تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهند به مشکل میخورند. وقتی مطمئن نیستند، ممکن است مدتی را صرف فکر کردن در مورد خرید یا مقایسه قیمت ها کنند. این برای کسب و کار شما بد است زیرا می تواند منجر به از دست دادن فروش شود.
اطلاعات ساختاری به طوری که بازدیدکنندگان فقط چند محصول را در هر زمان مشاهده کنند. این باعث میشود هنگام بررسی عمیق همه محصولات یا برندها، سردرگم نشوند. اما با چند گزینه مشخص پیش روی آنها، مسیر روشنی برای رسیدن به خواسته خود دارند.
مخاطبان شبیه به هم را هدف قرار دهید
چه کسی تضمین می کند که محصولات شما را بخواهد؟ اما مخاطبینی شبیه به مشتریان فعلی شما، قطعا شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را دارند.
مخاطبان شبیه به هم گروهی از افراد هستند که ویژگی های مشابهی با مشتریان فعلی شما دارند. با هدف قرار دادن این مخاطبان، به احتمال زیاد به افرادی دسترسی خواهید داشت که به آنچه می فروشید علاقه مند هستند.
چند راه مختلف برای ایجاد مخاطبان مشابه وجود دارد. می توانید از داده های وب سایت، رسانه های اجتماعی یا حتی منابع آفلاین خود استفاده کنید.
نکته مهم این است که مطمئن شوید مجموعه داده بزرگی دارید. هنگامی که داده های خود را در اختیار دارید، می توانید از الگوریتم هایی برای شناسایی الگوهای رایج در بین مشتریان خود استفاده کنید. از آنجا، می توانید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید که این الگوها را هدف قرار دهند.
سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تبلیغات خود را با نیت هدف قرار دادن مخاطبان مشابه اجرا کنید و شاهد بهبود روند فروش باشید.
با سبدهای خرید رها شده مقابله کنید
سبدهای رها شده ۷۰ درصد از تمام سبدهای خرید آنلاین را تشکیل می دهند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.
این فرصت های از دست رفته را مانند گاری پر از پول رها شده در پارکینگ فروشگاه خود تصور کنید. شما آن را کنار نمی گذارید، اینطور نیست؟
ابتدا به فرآیند پرداخت سایت خود نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که تا حد امکان ساده است. مشتریان باید بتوانند خرید خود را تنها با چند کلیک انجام دهند. اگر فرآیند پرداخت شما پیچیده است یا بیش از حد طول می کشد، احتمالاً یکی از دلایلی است که مشتریان سبدهای خرید خود را رها می کنند.
راه دیگر برای مقابله با سبدهای خرید رها شده، ارائه مشوق هایی برای تکمیل خرید است. مثلا، میتوانید ارسال رایگان یا یک هدیه تبلیغاتی را در هنگام پرداخت، پیشنهاد دهید. یا برای کاربران ایمیل بزنید و به آنها یادآوری کنید که خرید خود را تکمیل کنند.
از روزهای تعطیل استفاده کنید
تعطیلات زمان خوبی برای ترویج فروش آنلاین است.
به عنوان مثال، جمعه سیاه و تعطیلات نوروز، برخی از بزرگترین روزهای خرید در سال هستند و زمان مناسبی برای ارائه تخفیف و تبلیغات در وب سایت شما است. اما، شما باید با یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک متمایز از رقبای خود داشته باشید.
اگر فروشگاه اینترنتی دارید، می توانید از تعطیلات و مناسبتها به عنوان فرصتی برای جذب ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید. با ارائه پروموشن ها و تبلیغات ویژه، می توانید مشتریان را تشویق کنید تا از سایت شما خرید آنلاین کنند.
فروشگاه خود را به حساب رسانه های اجتماعی خود متصل کنید
آیا میدانستید که میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را با حساب های رسانه های اجتماعی خود یکپارچه کنید؟
ادغام فروشگاه اینترنتی خود با حساب های اجتماعی به مشتریان شما امکان بیشتری برای یافتن شما می دهد. این به معنای فرصت های بیشتری برای فروش است. به علاوه، این فرصت را به مصرف کنندگان میدهد که محصولات شما را در حالی که در وضعیت مرور رسانههای اجتماعی هستند، بخرند.
به هرحال، ۵۲ درصد از کشف برند آنلاین در فیدهای اجتماعی عمومی اتفاق می افتد. بنابراین، اجازه دهید آنها شما را کشف کنند و فروش خود را افزایش دهید.
یک کمپین بازاریابی ایمیلی عالی راه اندازی کنید
بازاریابی ایمیلی یک راه مطمئن برای افزایش فروش آنلاین است. ایمیل های هدفمند را به پایگاه مشتریان فعلی خود ارسال کنید. شما می توانید آنها را تشویق کنید که خریدهای تکراری انجام دهند و ترافیک جدیدی را به وب سایت خود هدایت کنند.
و بهترین بخش این است که راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است. ابزارهای زیادی وجود دارد که شما را در راه اندازی اولین کمپین یاری می دهند.
معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: براساس نامه قائممقام وزارت صمت، درصد افزایش نهایی حدود ۱۵ درصد تعیین شده و تمام مراحل این فرایند بهصورت قانونی طی شده است.
بستههای TD-LTE ایرانسل بین ۹ تا نزدیک به ۷۰ درصد گرانتر شدند و این گرانی در حالی رخ میدهد که سرویس TD-LTE در بسیاری از نقاط کشور برای کاربران با اختلال شدید همراه بوده و حتی برای بعضی کاربران قطعی مکرر این سرویس نیز در هفتههای گذشته گزارش شده است. بستههای ۶ ماهه این سرویس نیز نزدیک ۶۸ درصد رشد قیمتی داشتند و به عنوان مثال بسته ۱۵۰ گیگابایتی ۶ ماهه از ۳۶۲ هزار تومان به ۶۰۸ هزار تومان رسیده است. همچنین بسته ۱۰۰ گیگابایتی ۶ ماهه نیز از ۲۶۸ به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است که خبر از افزایش ۶۸ درصدی دارد.