کد خبر : 229119
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - 15:41
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

محسن پیرهادی: عزم جدی برای حل معضل آلودگی هوا وجود ندارد/ آلودگی هوا مردم را خسته کرده است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تهران به حدود 180 کیلومتر مترو و 9 هزار اتوبوس نیاز دارد، گفت: مجلس و دولت به عنوان مساله اولویت‌دار به مساله آلودگی هوا نگاه نمی‌کنند و تا زمانی که این موضوع به جد دنبال نشود مشکل آلودگی هم حل نخواهد شد.

محسن پیرهادی: عزم جدی برای حل معضل آلودگی هوا وجود ندارد/ آلودگی هوا مردم را خسته کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: در رابطه با کاهش آلودگی شهر تهران و توسعه حمل و نقل عمومی، شهرداری، دولت و مجلس وظایف جداگانه‌ای دارد. در حوزه دولت و مجلس باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا بودجه حمل و نقل عمومی توسعه یابد؛ اما ۵ هزار میلیارد تومان برای ۱۲۰۰ شهری که در حوزه حمل و نقل عمومی کارکرد دارند، در نظر گرفتند که رقم بسیار ناچیزی برای حل معضل آلودگی هوا است.

وی با اشاره به اینکه در تهران به ۹ هزار اتوبوس و۱۸۰ کیلومتر مترو نیاز داریم، گفت: برای ایجاد هر کیلومتر مترو، ۱۷۰۰ میلیارد تومان و برای هر اتوبوس داخل شهری، حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه لازم است؛ لذا این ۵ هزار میلیارد تومان برای کل کشور رقم مناسبی نیست. با توجه به تاکیدات مقام رهبری در خصوص اینکه افزایش هزینه نداشته باشیم و سرفصلی را در بودجه اضافه نکنیم، بنابراین در بودجه باید جابجایی اعتبار داشته باشیم و با موضوعات بر اساس اولویت برخورد کنیم؛ در حوزه‌هایی که می توانیم، باید هزینه‌های دولت را کاهش و در حمل و نقل عمومی هزینه کنیم و یا دولت سازوکاری را تعریف کند که از صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل عمومی پول برداشت شود.

آقای پیرهادی بیان کرد: حل مساله آلودگی هوای تهران کار دراز مدتی است و چند سال زمان نیاز دارد لذا باید هر سال بخشی از کار را اجرا کنیم. اضافه کردن خطوط مترو و اتوبوس و فرهنگ سازی برای حذف خودروهای تک سرنشین از اقدامات مهم دیگر است تا آلودگی هوا کاهش یابد. همچنین به ۲۰۰۰ واگن برای تهران نیاز داریم تا فاصله رسیدن قطار برای هر ایستگاه به نصف برسد؛ اما سرفاصله رسیدن قطار در تهران، حدود ۶ الی ۷ دقیقه است در حالی که بر اساس استاندارد بین المللی بین ۳ و نیم تا ۴ دقیقه می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عزم جدی برای حل معضل آلودگی هوا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عزم حل مساله کاهش آلودگی هوا را در کلان کشور نمی بینیم و مجلس و دولت به عنوان مساله اولویت‌دار به آن نگاه نمی کنند و تا زمانی که این موضوع به جد دنبال نشود مشکل آلودگی هم حل نخواهد شد؛ آلودگی هوا واقعا مردم را خسته کرده است و ما هم برنامه مشخصی برای رفع آن نداریم.

اخبار مرتبط:
سرهنگ رابعه جوانبخت: میانگین سن متوفیان حوادث رانندگی کاهش پیدا کرده است
سرهنگ رابعه جوانبخت: میانگین سن متوفیان حوادث رانندگی کاهش پیدا کرده است

سرهنگ جوانبخت گفت: «سال گذشته ۲۷۴ نفر را که تمامشان راننده‌ی موتور سیکلت بودند در اثر تصادفات فوتی از دست دادیم. رتبه‌ی اول متوفیان در تهران متعلق به موتور سوار هاست. استفاده از موتور سیکلت افزایش یافته، اما توجهی به ایمنی آن ندارند. ما در میان متوفیان پزشکی داشتیم که برای رسیدن زودهنگام به بیمارستان از موتور استفاده کرد و در اثر تصادف درگذشت. دیگر موتور سیکلت برای قشر ضعیف و کار نیست، الان قشر زیادی به موتور رو آورده‌اند. ۸۰ درصد متوفیان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند.»

درخواست هادی چوپان از قوه قضائیه درباره امیر تتلو
درخواست هادی چوپان از قوه قضائیه درباره امیر تتلو

هادی چوپان به حکم اعدام امیرحسین مقصودلو واکنش نشان داد.

آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟
آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟

آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟ طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، مجازات انتشار اسکرین شات از چت‌های خصوصی برای فردی که این جرم را مرتکب شده، در صورتی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، جزای نقدی یا حبس یا هر دو خواهد بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است