کد خبر : 213070
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - 13:47
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

عوامل ناکامی در کنترل آلودگی هوا از نگاه یک عضو کمیسیون امورداخلی

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: عدم توجه به سند آمایش صنعت و بی توجهی به اقدامات پیش بینی شده در قانون برای جلوگیری از تمرکز جمعیت در کلانشهرها دست به دست هم داده تا روز به روز بر آلودگی هوای کلانشهرها افزوده شود و مدیران ناتوان نیز با سوءاستفاده از این وضعیت به سمت کسب درآمد برای دستگاه ها حرکت کنند.

عوامل ناکامی در کنترل آلودگی هوا از نگاه یک عضو کمیسیون امورداخلی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین محمدصالحی درباره آلودگی هوا، بیان کرد: در شهرهای بسیار آلوده در کنار افزایش تردد خودروها، کارخانجات نیز به طور مستمر شکل می گیرند و متاسفانه اصلا آمایش صنعت در کشور ما معنا و مفهوم ندارد. سند آمایش و چشم‌انداز ۲۰ ساله می نویسیم اما در اجرای آن ضعیف هستیم.

نگاه ما به توسعه یک کارخانه نباید صرفا اشتغالزایی باشد

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که یک شعبه ای از یک کارخانه گسترش می یابد صرفا نگوییم که ۱۰۰ کارگر مشغول به کار شدند بلکه این ۱۰۰ کارگر منزل مسکونی، آب شرب، فضای سبز و خودرو می خواهند. همه این عوامل آلودگی زیست محیطی را ایجاد خواهد کرد. متاسفانه آنچه که در قانون برای جلوگیری از مهاجرت پیش بینی شده اتفاق نیفتاده و امروز شهرهای بزرگ همچنان برای مهاجر پذیری جاذبه داشته و تراکم جمعیت در این شهرها یک عامل بزرگ برای آلودگی هوا است و متاسفانه نتوانستیم در این حوزه برنامه ریزی انجام دهیم.

به نقل از ایسنا؛ نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس، تصریح کرد: از سوی دیگر هر ساله بر تعداد خودروها در شهرهای بزرگ افزوده می شود در حالی که خیابان ها و هوای شهر ما گنجایش آنها را ندارد. چگونه انتظار داریم با این وضعیت آلودگی هوا تشدید نشود؟

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت:‌ اگر تهران یک شهر آلوده است شهرداری تهران با کدام مجوز طرح ترافیک می فروشد تا تردد خودروها شهر را آلوده تر کند؟

شهرداری تهران آلودگی هوا را می فروشد

محمدصالحی تاکید کرد: خودرو وارد طرح ترافیک می شود و صرفا یک جریمه می پردازد اما با پرداخت جریمه که آلایندگی آن از بین نمی رود. شهرداری تهران از طریق فروش طرح آلودگی هوا کسب درآمد می کند که باید جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: اگر یک کاسه خالی به یک مدیر داده شود و آن را پرکند فرد موثری است اما اگر یک کاسه پر بدهیم به دست مدیر و بگوییم آن را توزیع کند که هنر نیست. امروز ما از ظرفیت های خوب خود به درستی استفاده نمی کنیم اما از آنچه که مخل آسایش و سلامت مردم در شهرها هستند حداکثر سوء استفاده را داریم. متاسفانه مادامی که این رویه مدیریت تغییر نکند مشکلات زیست محیطی از جمله مشکل آلودگی هوا مرتفع نمی‌شود.

اخبار مرتبط:
سرهنگ رابعه جوانبخت: میانگین سن متوفیان حوادث رانندگی کاهش پیدا کرده است
سرهنگ رابعه جوانبخت: میانگین سن متوفیان حوادث رانندگی کاهش پیدا کرده است

سرهنگ جوانبخت گفت: «سال گذشته ۲۷۴ نفر را که تمامشان راننده‌ی موتور سیکلت بودند در اثر تصادفات فوتی از دست دادیم. رتبه‌ی اول متوفیان در تهران متعلق به موتور سوار هاست. استفاده از موتور سیکلت افزایش یافته، اما توجهی به ایمنی آن ندارند. ما در میان متوفیان پزشکی داشتیم که برای رسیدن زودهنگام به بیمارستان از موتور استفاده کرد و در اثر تصادف درگذشت. دیگر موتور سیکلت برای قشر ضعیف و کار نیست، الان قشر زیادی به موتور رو آورده‌اند. ۸۰ درصد متوفیان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند.»

درخواست هادی چوپان از قوه قضائیه درباره امیر تتلو
درخواست هادی چوپان از قوه قضائیه درباره امیر تتلو

هادی چوپان به حکم اعدام امیرحسین مقصودلو واکنش نشان داد.

آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟
آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟

آیا انتشار چت‌ خصوصی مجازات دارد؟ طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، مجازات انتشار اسکرین شات از چت‌های خصوصی برای فردی که این جرم را مرتکب شده، در صورتی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، جزای نقدی یا حبس یا هر دو خواهد بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است