کد خبر : 212150
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - 07:35
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: هر دستگاه باید یک کمیته انتقاد پذیر داشته باشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در هر دستگاهی باید یک کمیته انتقادپذیر و انتقاد شنو برای بررسی انتقادات داشته باشیم که مردم به راحتی بتوانند در سامانه آن و یا حضوری انتقادات خود را بیان کنند.

نماینده مجلس: هر دستگاه باید یک کمیته انتقاد پذیر داشته باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید سلمان ذاکر در رابطه با نحوه بیان انتقاد گفت: انتقاد باید با ارائه راهکار و دلسوزانه باشد و نه تحقیرگونه، همچنین انتقاد باید به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات کشور و مردم بوده و مشاوره خوبی برای مسئولین باشد.

به نوشته ایسنا، وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص انتقاد به قوه قضائیه طبیعی است که انتقاد باید حقوقی بوده و بار حقوقی داشته باشد و بتواند راهکارهای حقوقی برای رفع خلأهای قانونی و حل مشکلات مردم اعم از اطاله دادرسی و گشایش حبس زدایی ارائه کند. یعنی انتقاداتی باشد که گره های فعلی قوه قضائیه که چه بسا خود قوه قضائیه و همچنین مردم را نیز نگران می کند، برطرف کند؛ والّا انتقاد از دستگاهی که سعی می کند عدالت را اجرا کرده و به جز قانون چیز دیگری نمی خواهد اعمال کند که آن هم با رأفت اسلامی نهایت مساعدت قانونی را داشته باشد، تهدید کردن در این موقع عملی ندارد.

زمانی می گفتم در هر اداره‌ای باید یک کمیته مشکل شناس و مشکل گشا ایجاد شود

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه نهادی وظیفه تبیین محدوده انتقاد را دارد؟ تصریح کرد: با توجه به اصل اینکه «مجلس در رأس امور است» ما نمایندگان مردم آماده ایم انتقادها را بشنویم و البته باید مرکزی برای این امر تعیین شود. زمانی می گفتم در هر اداره ای باید یک کمیته مشکل شناس و مشکل گشا ایجاد شود و این کمیته باید خودش به دنبال مردم برود و حرف آنها را بشنود.

ذاکر با بیان اینکه انتقادات از دستگاه ها بر حسب وظایفشان متفاوت است، گفت: مثلا قوه قضائیه یک نوع انتقاد دارد، دستگاه های اداری و اجرایی یک نوع انتقاد دارند و نوع انتقادات به سازمان بازرسی یا مجلس نیز متفاوت است، بنابراین اگر بتوانیم در هر دستگاهی یک کمیته انتقادپذیر و انتقاد شنو برای بررسی انتقادات داشته باشیم، مردم به راحتی می توانند در سامانه و یا حضوری انتقادات خود را بیان کنند.

باید یک مرکز کلی انتقاد برای کل کشور داشته باشیم

وی در این حال خاطرنشان کرد: همچنین باید یک مرکز کلی انتقاد نیز برای کل کشور داشته باشیم -گرچه مقام معظم رهبری از ریز و درشت قضایا مطلع هستند و مسئولین دستگاه ها سعی می کنند مطلع باشند- اما وقتی این موضوع رسمیت پیدا کند و قانونمند و موظف شوند که انتقادات را بشنوند و ترتیب اثر بدهند حرکت خوبی خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید نهضت انتقادپذیری را به گوش مردم برسانیم و حرف مردم را بشنویم، آن وقت است که دیگر کسانی که اغتشاش می کنند تفکیک می شوند و برای مردم هم شفاف سازی می کنیم که راه های ارتباط باز است و فلان سامانه ارگان یا دستگاه که آن را رسانه ای نیز کردیم موجود است و اگر حرف دارید بروید آنجا بگویید و اگر گوش نکردند آن زمان داد بزنید.

اخبار مرتبط:
عراقچی: ایران آماده فصل جدیدی در روابط با اروپا است
عراقچی: ایران آماده فصل جدیدی در روابط با اروپا است

وزیر خارجه کشورمان در یادداشتی در روزنامه لوپوئن فرانسه خطاب به اروپایی ها نوشت: زمان در حال اتمام است. نحوه واکنش ما در این مقطع حساس، آینده روابط ایران و اروپا را - بسیار فراتر از آنچه خیلی‌ها انتظار دارند- تعیین می‌کند. ایران آماده ورود به فصل جدیدی در روابط است.

ماجرای خبر سفر فوری عراقچی به امارات!
ماجرای خبر سفر فوری عراقچی به امارات!

برخلاف ادعای برخی رسانه های داخلی، تیم مذاکره کننده ایران پس از اتمام مذاکرات تا ساعتی دیگر راهی تهران می‌شود و برنامه ای برای سفر به امارات یا کشور دیگر ندارد.

عراقچی: از نظر ما غنی‌سازی باید ادامه یابد و جای مصالحه نیست
عراقچی: از نظر ما غنی‌سازی باید ادامه یابد و جای مصالحه نیست

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نتایج دور چهارم مذاکرات تصریح کرد: از نظر ما غنی سازی یک موضوعی است که حتما باید ادامه یابد و جای مصالحه وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است