کد خبر : 203413
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - 10:02
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

ماجرای حیوان موذی در هواپیمای پرواز تهران_تبریز چه بود؟

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره چرایی تاخیر در پرواز شب گذشته این شرکت در مسیر تهران- تبریز گفت: گزارش خلبان مبنی بر وجود حیوان موذی در هواپیما منجر به چکِ ثانویه هواپیما و تاخیر در پذیرش مسافران شد.

ماجرای حیوان موذی در هواپیمای پرواز تهران_تبریز چه بود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «حسام قربانعلی» درباره موضوع پیدا شدن موش در پرواز شماره ۳۴۴۴ ایران ایر که قرار بود شب گذشته ساعت ۲۲ و ۲۵دقیقه فرودگاه تبریز را به مقصد تهران ترک کند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این هواپیما یک ساعت و ۴۵ دقیقه زودتر از زمان مسافرگیری، در فرودگاه تبریز به زمین می‌نشیند و قبل از پذیرش مسافر، گزارش وجود حیوان موذی توسط خلبان و یکی از افراد کادر پرواز اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط پذیرش مسافر متوقف می‌شود و گزارش از سوی خلبان مبنی بر ضرورت چک کردن هواپیما بابت احتمال وجود حیوان موذی ارسال می‌شود. موضوع به واحد مهندسی و تعمیرات اعلام می‌شود و بخش‌های حساس هواپیما مجدداً مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اما هیچ حیوان موذی و یا موش در هواپیما مشاهده نمی‌شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بنابراین تأخیر این پرواز به این دلیل بود که هواپیما باید کاملاً چک می‌شد تا از نظر ایمنی در پرواز مشکلی رخ ندهد.

قربانعلی گفت: طی هماهنگی با بخش عملیات فرودگاه مهرآباد و اداره کل تضمین کیفیت و کنترل پروازی، هواپیما پس از چک‌های دقیق و مسافرگیری، از مبدأ تبریز با تأخیر به دلیلی که عنوان شد به تهران می‌آید و با ایمنی کامل در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

وی اضافه کرد: هیچ مسافری در این پرواز نبوده است که گزارش وجود موش را داده باشد، این گزارش از سوی کادر هما ارایه شد. نهایتاً پس از تخلیه مسافران در مهرآباد در راستای بررسی بیشتر، مجدداً این هواپیما در آشیانه هما در مهرآباد چک می‌شود و باز هم موش در هواپیما پیدا نشد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: بنابراین ذکر این موضوع که مسافری در هواپیما متوجه وجود موش یا هر حیوان موذی دیگری شده است دقیق نبوده است.

دستورالعمل پیدا شدن موش در هواپیما دستورالعملی به شدت سنگین است و باید تمامی بخش‌های هواپیما مورد بررسی قرار بگیرد که سیم، شلنگ یا هر بخش دیگری از تجهیزات هواپیما دچار آسیب نشده باشد.

 

اخبار مرتبط:
وزیر نفت: صادرات نفت در بالاترین سطح ممکن ادامه پیدا کرده است
وزیر نفت: صادرات نفت در بالاترین سطح ممکن ادامه پیدا کرده است

وزیر نفت گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل بیش از ۳۰ طرح بزرگ صنعت نفت با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیارد دلار تا پایان ۱۴۰۴ از اولویت‌های اجرایی و عملیاتی وزارت نفت است.

موج انصراف متقاضیان از نهضت ملی مسکن
موج انصراف متقاضیان از نهضت ملی مسکن

در اردیبهشت ۱۴۰۴، دولت و بانک تخصصی مسکن سقف تسهیلات ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از ۸۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان کاهش دادند.

کامران ندری: دولت باید بین دو گزینه خاموشی یا افزایش قیمت یکی را انتخاب کند
کامران ندری: دولت باید بین دو گزینه خاموشی یا افزایش قیمت یکی را انتخاب کند

یک اقتصاددان گفت: دولت در وضعیتی قرار گرفته که باید بین دو گزینه دشوار انتخاب کند؛ خاموشی یا افزایش قیمت. هر دو گزینه موجب نارضایتی می‌شود، اما افزایش قیمت‌ها ممکن است نارضایتی بیشتری در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است