کد خبر : 197514
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - 12:01
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

حمایت سفت و سخت روزنامه دانشگاه آزاد از فاطمه معتمدآریا

روزنامه فرهخیتگان در گزارشی با عنوان «چرا ضدانقلاب از معتمدآریا عصبانی است؟» از مواضع این بازیگر دفاع کرده است.

حمایت سفت و سخت روزنامه دانشگاه آزاد از فاطمه معتمدآریا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ویدئویی از صحبت‌های کاملا متفاوت فاطمه معتمدآریا پس از یک سال وایرال شده.  او از محدودیت در هنر می‌گوید که چطور بعد از انقلاب باعث شکوفایی سینما شد.

در واقع او به وضوح حذف مسائل جنسی، نوشیدنی‌های نامتعارف و خشونت را سه پارامتر موفقیت سینمای ایران در دوره پساانقلاب می‌داند. این امر در موسیقی و سایر هنرها هم به وضوح دیده می‌شود. از دیدگاه خانم معتمدآریا محدودیت در‌ هنرهای تصویری باعث شکوفایی آن می‌شود.

حالا روزنامه فرهخیتگان در گزارشی با عنوان «چرا ضدانقلاب از معتمدآریا عصبانی است؟» از مواضع این بازیگر دفاع کرد و نوشت:

* در این ویدئو فاطمه معتمدآریا می‌گوید بعد از انقلاب سه عنصر سکس، خشونت و الکل از سینمای ایران حذف شد و این را عامل ترقی این هنر می‌داند و می‌گوید ایجاد یک هویت مستقل از سینمای ایران در سطح بین‌المللی، از همین‌جا شروع شد.

* منتشرکنندگان این ویدئوی پنج‌ساله، جهان را محصور در دایره مخاطبان خود می‌دیدند. همان گروه به‌شدت تندرو که با هر علامت و نشانه‌ای از جمهوری اسلامی و حتی اسلام، ستیزه‌ای لجوجانه دارند.

* در میان چنین جماعتی که به براندازان موسوم هستند، اطلاع از همین که معتمدآریا سینمای پس از انقلاب را نسبت به دوره قبل از آن بهتر می‌داند، برای تنفر از او کافی است. اینها اکثریت نیستند اما با انواع دوپینگ‌ها ازجمله حمایت خود پلتفرم‌های مجازی اینستاگرام و توئیتر، پرسروصداتر از جمعیت واقعی‌شان هستند.

* این جماعت لجباز برانداز هم فرسنگ‌ها عقب‌تر از آن هستند که کسی با آنها از در گفت‌وگو و اقناع بربیاید.

* مهم نیست که این حقایق از زبان چه کسی بیرون می‌آید. این، یک سند تاریخی است که قطعا دلسوزان سینما و پژوهشگران به آن وقوف کامل دارند، بنابراین از بازیگر طرازاولی چون فاطمه معتمدآریا انتظار نمی‌رود جز این تحلیل، اندیشه‌ای دیگر داشته باشد و اینجاست که مخالفان سینمای اصیل و هدفمند ملی باید هم به این بازیگر حمله کنند و چشم خود را روی گذشته و کارنامه وی بسته و تنها دوستدار هنرمندانی باشند که منویات آنها را با صدای بلند فریاد می‌زنند.

اخبار مرتبط:
بامداد بیات، آهنگساز درگذشت
بامداد بیات، آهنگساز درگذشت

بامداد بیات آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده پیانو و فرزند زنده‌یاد بابک بیات امروز (دوشنبه، نهم تیر) در سن ۴۰ سالگی درگذشت.

نمایشگاه انفرادی «اوتیسمالیسم»؛ فردا به پایان می‌رسد
نمایشگاه انفرادی «اوتیسمالیسم»؛ فردا به پایان می‌رسد

نمایشگاه «اوتیسمالیسم» با آثاری از احسان کچوئیان، فردا در فرهنگسرای سرو به کار خود پایان می‌دهد.

نماوا عذرخواهی کرد
نماوا عذرخواهی کرد

پلتفرم نماوا اعلام کرد با مساعدت‌های دادستانی و حمایت‌های ساترا، روند رسیدگی به پرونده این پلتفرم شتاب گرفته و انسداد آن تا چند روز آینده رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است