کد خبر : 195857
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - 16:10
دسته‌بندی : اخبار ویژه، فرهنگی
چاپ

«لامینور» برای گلشیفته نوشته شده بود

یک روایت از سومین همکاری داریوش مهرجویی و گلشیفته فراهانی که شکل نگرفت:«او یک دختر عصیانگر و باسواد است که جایش خالی است»

«لامینور» برای گلشیفته نوشته شده بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ همزمان با روز‌های پایانی اکران «لامینور» در نشست نقد و بررسی این فیلم، وحیده محمدی‌فر(نویسنده فیلم‌نامه «لامینور») گلشیفته فراهانی را انتخاب اول مهرجویی برای این نقش دانست که حتی فیلم‌نامه هم برای او نوشته شده بود.
.
محمدی‌فر در این مورد گفت:«از روز اول که ما روی این فیلم‌نامه کار می‌کردیم و بازنویسی می‌کردیم و قرار بود نقش اصلی دختر باشد، می‌گفتیم این نقش مال گلشیفته فراهانی است چون او واقعا یک دختر عصیانگر و با سواد در زمینه موسیقی است و نبودن گلشیفته یکی از محدودیت‌های ما بود و بخاطر نبودنش غصه می‌خورم که کاش بود چون این نقش مال خودش بود. چون خودش هم عصیانگر و با سواد است که به چیزی که می‌خواهد می‌رسد»

محمد‌فر در ادامه درباره حضور پردیس احمدیه هم گفت:«خانم احمدیه هم سواد موسیقی خوبی دارد و بازیگر خوبی است اما ترجیح ما گلشیفته بود. جایش خالی و کاش بیاید دوباره اینجا بازی کند.»

اخبار مرتبط:
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیرپسر» با بیان این‌که پیگیری‌ها در خصوص قاچاق این فیلم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده گفت: بحث سریالی شدن پیرپسر را از طریق دیگر پلتفرم‌ها پیگیریم.

کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است
کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است

روزنامه کیهان نوشت: اخبار یا اطلاعاتی که درباره دستمزد برخی از هنرمندان و چهره‌های مشهور در قبال کار یا فعالیتی که نه ثمره مهمی در پی دارد و نه زحمتی بابت آن کشیده می‌شود، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است. این وضعیت باعث دور شدن رسانه از رسالت اصلی خودش یعنی آگاهی بخشی و پویاسازی فرهنگ می‌شود و علاوه ‌بر اینکه به بی‌عدالتی و تبعیض بین شاغلین این عرصه دامن می‌زند، موجب غلبه سازوکارهای کاسبکارانه و تجاری بر خلاقیت و دانش واقعی در نظام فرهنگی کشور هم می‌شود.

روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند
روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند

سینمای ایران مدت‌هاست که در سبد اکران خود درگیر دو ژانر «کمدی» و «درام‌های خانوادگی» است و برخوردی سطح پایین و بسیار کلیشه‌ای با مفهوم فیلم کمدی و ملودرام دارد. در واقع نسخه‌هایی که فیلمسازان ایرانی برای مخاطبان خود می‌پیچند، به‌دور از بداعت و خلاقیت است و تنها سوژه را در دم‌دستی‌ترین حالت، مصرف می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است