کد خبر : 194222
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - 23:34
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

محمدرضا زائری رییس اندیشگاه فرهنگی شد

​حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، به عنوان رییس اندیشگاه فرهنگی منصوب شد.

محمدرضا زائری رییس اندیشگاه فرهنگی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، متن این حکم به شرح زیر است:

«برادر گرامی حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا زائری

با سلام

با عنایت به تعهد، تخصص و شایستگی های علمی و اجرایی درخشان جناب عالی در حوزه علم و پژوهش، به موجب این حکم به عنوان «رئیس اندیشگاه فرهنگی» سازمان اسناد و کتابخانه ملّی منصوب می‌شوید.

امید است در دوره مسئولیت جنابعالی اندیشگاه فرهنگی پویا و هدفمند با تولید فکر و اندیشه در سپهر معرفتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرین باشد.

از درگاه خداوند منان توفیقات روزافزونتان را مسئلت دارم.»

دکتر محمدرضا زائری، متولد ۱۳۴۹ در کرمان است. وی فعالیت‌های پژوهشی، سردبیری و مدیریت رسانه‌های مختلف را در طول بیش از دو دهه گذشته در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. او علاوه بر تحصیلات عالی در حوزه علمیه،‌ دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری در رشته ادیان و نیز آثار و تالیفاتی با موضوعات سیاست‌گذاری فرهنگی، آسیب‌شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی،‌ معارف و اخلاق است.

اندیشگاه فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به عنوان محل تولید فکر و ارتباط نخبگانی در نظرگرفته شده است و از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. محمدرضا زائری از دی سال ۱۴۰۰ سرپرستی این مجموعه را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط:
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیرپسر» با بیان این‌که پیگیری‌ها در خصوص قاچاق این فیلم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده گفت: بحث سریالی شدن پیرپسر را از طریق دیگر پلتفرم‌ها پیگیریم.

کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است
کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است

روزنامه کیهان نوشت: اخبار یا اطلاعاتی که درباره دستمزد برخی از هنرمندان و چهره‌های مشهور در قبال کار یا فعالیتی که نه ثمره مهمی در پی دارد و نه زحمتی بابت آن کشیده می‌شود، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است. این وضعیت باعث دور شدن رسانه از رسالت اصلی خودش یعنی آگاهی بخشی و پویاسازی فرهنگ می‌شود و علاوه ‌بر اینکه به بی‌عدالتی و تبعیض بین شاغلین این عرصه دامن می‌زند، موجب غلبه سازوکارهای کاسبکارانه و تجاری بر خلاقیت و دانش واقعی در نظام فرهنگی کشور هم می‌شود.

روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند
روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند

سینمای ایران مدت‌هاست که در سبد اکران خود درگیر دو ژانر «کمدی» و «درام‌های خانوادگی» است و برخوردی سطح پایین و بسیار کلیشه‌ای با مفهوم فیلم کمدی و ملودرام دارد. در واقع نسخه‌هایی که فیلمسازان ایرانی برای مخاطبان خود می‌پیچند، به‌دور از بداعت و خلاقیت است و تنها سوژه را در دم‌دستی‌ترین حالت، مصرف می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است