کد خبر : 180300
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - 00:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چرا محمد فاضلی از دانشگاه اخراج شد؟

چرا محمد فاضلی از دانشگاه اخراج شد؟

به گزارش مدارا، اخراج استادان دانشگاه در دولت‌های اصولگرا همواره حاشیه‌ساز است. این اتفاق کم‌کم به یک قاعده تبدیل می‌شود؛ دولت که اصولگرا می‌شود استادان دانشگاه باید حواس‌شان به خودشان باشد، تیغ اخراج بیخ گوش‌شان است. بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی بار دیگر خبر اخراج استادان از دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد. بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه و حالا محمد فاضلی، آرش اباذری، رضا امیدی.  در هایلایت اعتمادآنلاین به روند انتشار خبر اخراج این استادان نگاه کرده‌ایم.

جمعه ۱ بهمن:

حکم اخراج محمد فاضلی، استاد دانشگاه و طراح گزارش علمی حادثه پلاسکو، درست در سالگرد این حادثه صادر شد/ خبرآنلاین

شنبه ۲ بهمن:

محمد فاضلی: حکم مربوط به ١۵ شهریور است. من بدون هیچ جنجالی از دانشگاه مازندران بیرون آمدم. خیلی سعی کردیم رسانه‌ای نشود/ فارس

شنبه ۲ بهمن:

نامه انجمن‌های علمی به رئیس‌جمهور: به فاصله کوتاهی از آغاز به کار دولت خبرهای ناخرسندکننده‌ای از فضای دانشگاه به گوش می‌رسد. آخرین مورد از مواجهه با استادان دانشگاه، اقدام هیات جذب دانشگاه شهید بهشتی به لغو قرارداد و همکاری محمد فاضلی جامعه‌شناس برجسته کشور است.

شنبه ۲ بهمن:

محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب وزارت علوم: هنوز نامه‌ای مبنی بر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به این مرکز ارسال نشده. جذب یا اخراج هیات علمی در دانشگاه‌ها دلبخواهی نیست/ ایسنا

شنبه ۲ بهمن:

دانشگاه شهید بهشتی: همکاری با فاضلی به دلیل عدم انجام تکالیف مقرر در آیین‌نامه استخدامی تمدید نشده. این رأی در مراجع مربوطه و قضایی قابل پیگیری است/ ایسنا

شنبه ۲ بهمن:

پس از اخراج محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی، به همکاری با آرش اباذری در دانشگاه شریف و رضا امیدی در دانشگاه تهران هم پایان داده شد.

شنبه ۲ بهمن:

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف: اباذری همکار دانشگاه بوده و درخواست او برای هیات علمی تایید نشده.

یکشنبه ۳ بهمن:

کارزار «اعتراض به قطع همکاری با دو استاد دانشگاه شهید بهشتی و شریف»

«اگر این قطع همکاری‌ها به دلایلی علمی و دانشگاهی بود، جای اعتراض نداشت، اما تا آنجا که می‌دانیم و همکاران دانشگاهی این اساتید تایید می‌کنند، قطع همکاری‌ها بر اساس چنین دلایلی نبوده.»

دوشنبه ۴ بهمن:

غلامرضا جمشیدی‌ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: موارد علمی و آموزشی دلیل این قطع همکاری نبود بلکه برای استخدام، فرد باید مورد تایید منابع گزینشی نیز قرار بگیرد.

دوشنبه ۴ بهمن:

نامه جمعی از اعضای دانشگاهی به وزیر علوم: در شرایطی که بلندپایه‌ترین مقام‌های سیاسی کشور از ایرانیان خارج از کشور دعوت می‌کنند به میهن خود بازگردند و مصرانه از نخبگان می‌خواهند آنان را در برنامه‌ریزی و اداره بهینه امور یاری کنند، چنین اقداماتی در عمل به چه نتایجی می‌تواند منجر شود؟

سه‌شنبه ۵ بهمن:

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد، ما هم سعی کنیم اینها را سیاسی نکنیم، دانشگاه‌ها باید استقلال خودشان را داشته باشند

اخبار مرتبط:
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند

رحیمی جهان آبادی گفت: تنها کاری که می‌شود کرد این است که مجموعه‌ای از اقدامات چه در سیاست خارجی و چه در حوزه داخلی و چه در حوزه اقتصادی اتفاق بیفتد تا ارزش پول ملی تقویت شود و به توازن معقولی بین ریال و دلار برسیم.

خواهرکشی هولناک در زابل / نامادری افشا کرد
خواهرکشی هولناک در زابل / نامادری افشا کرد

دختر جوان پس از رفتن به خانه پدری‌اش در زابل مورد اصابت شلیک برادرش قرار می‌گیرد.

دادستان کل کشور: برای بانوان در عفاف و حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
دادستان کل کشور: برای بانوان در عفاف و حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است اظهار داشت: از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیرو‌های فراجا تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند، ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است