کد خبر : 178594
انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - 09:36
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

جزییات جدید از طرح رتبه بندی معلمان از زبان قالیباف

جزییات جدید از طرح رتبه بندی معلمان از زبان قالیباف

به گزارش مدارا، «محمدباقرقالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: باور دولت، مجلس و حاکمیت این است که باید معلم از جایگاه منزلتی بالاتر از خدمات اداری کشور قرار بگیرد و این هدف ما در قانون گذاری برای معلم است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این مصوب شده است که افرادی شامل رتبه‌بندی معلمان می‌شوند که معلم باشند. یعنی اگر حتی مدیر مدرسه بود یا مدیر جایی دیگری بودند ولی در کلاس هم به عنوان معلم حاضر می‌شوند به این فرد هم معلم گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای اضافه ای داده می‌شود که به عنوان نمونه بخش‌های اداری و خدماتی هر جز رتبه معلمان قرار بگیرند، این خلاف بند ۲ ماده ۲ لایحه است.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی گفت: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

وی اظهار داشت: : این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می کند.

اخبار مرتبط:
پرسپولیس مقابل فولاد متوقف شد
پرسپولیس مقابل فولاد متوقف شد

پرسپولیس نتوانست دومین پیروزی فصل را مقابل تیم یحیی گل‌محمدی کسب کند.

طارمی در ۲۰ دقیقه آقای گل یونان شد!
طارمی در ۲۰ دقیقه آقای گل یونان شد!

مهدی طارمی در اولین بازی خود برای المپاکوس حسابی درخشید.

سردار کوثری، نماینده مجلس: امروز نسبت به پیش از جنگ آماده‌تر هستیم
سردار کوثری، نماینده مجلس: امروز نسبت به پیش از جنگ آماده‌تر هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز نسبت به پیش از جنگ آماده تر هستیم و برای آفند و پدافند در مقابل همه تهدیدات و تهدید کنندگان شرایط مطلوب تری داریم

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است