کد خبر : 126519
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - 14:52
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بدیع‌الزمان قریب درگذشت

بدیع‌الزمان قریب درگذشت

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ مرتضی قاسمی، مدیر روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام این خبر گفت: صبح امروز، هفتم مردادماه ۱۳۹۹، دکتر بدرالزمان قریب، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زبان‌شناس و استاد دانشگاه، در سن ۹۱سالگی درگذشت. گویا ایشان هم از قربانیان کرونا بودند.

غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پی درگذشت بدرالزمان قریب در پیامی نوشته است:

بسمه‌تعالی

درگذشت بانوی دانشمند و استاد ارجمند، سرکار خانم دکتر بدرالزمان قریب گرکانی، عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به جامعۀ علمی و ادبی کشور تسلیت می‌گویم.

شادروان دکتر قریب که به خاندانی اصیل و فرهیخته تعلق داشت، در حوزۀ زبان‌های باستانی ایران صاحب شهرت و اعتبار جهانی بود و از مفاخر علمی کشور به شمار می‌آمد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای آن استاد فقید آرامش روان و برای بازماندگان و دوستان و شاگردان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کند.

بدرالزمان قریب، زاده ۱۳۰۸ در تهران بود و مدرک دکتری زبان‌های باستانی خود را از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا دریافت کرده بود.

برخی از آثار دکتر بدرالزمان قریب عبارت‌اند از: تحلیل ساختاری فعل در زبان سُغدی؛ زبان‌های خاموش، یوهان فریدریش (ترجمه، با همکاری یداللّٰه ثمره)؛ وسنتره جاتکه، داستان تولد بودا به روایت سُغدی؛ فرهنگ سُغدی (سُغدی ـ فارسی ـ انگلیسی)؛ تاریخچۀ گویش‌شناسی در ایران؛ مطالعات سُغدی؛ پژوهش‌های ایرانی باستان و میانه.

اخبار مرتبط:
حسین وزیری رییس هیات‌مدیره مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه شد
حسین وزیری رییس هیات‌مدیره مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه شد

اولین جلسه هیات مدیره مجمع مدیران منابع انسانی سه قوه در وزارت کشور برگزار شد.

۴۷ محکوم فراری در خمینی شهر دستگیر شدند
۴۷ محکوم فراری در خمینی شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری ۴۷ نفر از محکومان فراری و تحت تعقیب مراجع قضائی توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

توسعه فضای فیزیکی مدارس بدون توانمندسازی دانش‌آموزان فاقد اثر است
توسعه فضای فیزیکی مدارس بدون توانمندسازی دانش‌آموزان فاقد اثر است

استاندار اصفهان گفت: اگر فضای فیزیکی مدارس توسعه یابد اما دانش‌آموزان رها شده و برای توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان برنامه‌ریزی نشود، اثرگذاری مطلوب را شاهد نخواهیم بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است