کد خبر : 92741
انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - 09:11
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فتاح: بنیاد مستضعفان ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات ‌عملکرد پرداخت/سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

فتاح: بنیاد مستضعفان ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات ‌عملکرد پرداخت/سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

به گزارش سایت خبری مدآرا، پرویز فتاح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۵ ماه پیش اینجانب در بنیاد مستضعفان حکم گرفتم و امروز فرصت مناسبی است پس از ۵ ماه فعالیت گزارش عملکردی ارائه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: باید به رسم ادب نامی از آقای سعیدی کیا ببریم، وی رئیس ما در هیات امنای بنیاد است.

وی اظهار داشت: در این جلسه هم خبرنگاران حوزه اقتصادی هستند و هم اجتماعی، این آروزی ما بود و خیلی خوب است به هر حال ما موظف به پاسخگویی هستیم.

فتاح بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۸ برنامه بنیاد مستضعفان کاملا محقق شده است و درآمد بنیاد افزایش یافته است.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: فروش کل بنیاد در ۹ ماهه ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده و این بیش از برنامه ریزی ما است و این موضوع نشان می‌دهد بنیاد در رونق تولید موفق عمل کرده است؛ در این ۹ ماه تولید و فروش ما از ۳۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

فتاح با بیان اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات بابت سال ۹۷ داده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: آقای نوبخت برای سال آینده مالیات ما را در بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته اند.

وی اضافه کرد: سود بنیاد قبل از کسر مالیات در سال ۹۷ رقم ۵۴۰۰ میلیارد تومان بود.

فتاح با تاکید بر اینکه بنیاد اصلا ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است، گفت: صادرات ۹ ماهه بنیاد به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بنیاد در بازار ارز و سکه و طلا اصلا ورود ندارد.

وی افزود: ۳۱ شرکت بورسی داریم و ۱۰ شرکت ما به زودی به بورس می‌روند.

فتاح تاکید کرد: قرارداد ما در بخش مسکن ۲ معلول به بالا ۱۴۰۰ واحد است که تا سال آینده تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در فولاد کاوه ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: طی هماهنگی با رئیس قوه قضائیه ۱۱۰۰ پرونده ملکی بنیاد به قوه قضاییه و شعبه اختصاصی که در دادگاه برای بنیاد اختصاص داده اند می‌رود از این پس آن سبو بشکست و ان پیمانه ریخت.

*  تا پایان‌ ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۱۷۴ شرکت ثبت‌شده در بنیاد داریم که ۱۶۹ شرکت فعال است از این تعداد در سال گذشته، ۳۶ شرکت زیانده بود که عمدتا به علت نوسانات اقتصادی سال ۹۷ و تغییر قیمت ارز بود.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان سال ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد،‌گفت: ما پروژه ۵ هزار میلیارد تومانی در هرمزگان داریم که تمام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در بنیاد پروژه‌ای که نتوانیم تمام کنیم شروع نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه عقب‌ماندگی حقوق و دستمزد در بنیاد نداریم‌،گفت: در این شرایط حساس اقتصادی کشور تعدیل نیرو نداریم و بکارگیری جوانان در اولویت بنیاد است.

وی با بیان اینکه در این ۵ ماه پس از انتصاب با سران قوا ملاقات کردم،‌گفت: به رئیس‌جمهور اطمینان دادم بنیاد با دولت همراه است همچنین دو جلسه با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

فتاح تأکید کرد: بنیاد مستضعفان رقیب بخش خصوصی نیست و حتما از کارهای کوچک هم خارج می‌شود.

* تحویل همه اسناد علوی تا پایان ۹۹

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:‌ تا پایان سال ۹۹ همه اسناد مربوط به اسناد علوی را به مردم تحویل می‌دهیم این اسناد مربوط به اراضی است که رضاشاه و محمدرضا شاه با قلدری از مردم گرفته بودند.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان دو بال «اقتصادی» و «محرومیت‌زدایی» دارد که بنیاد علوی بال محرومیت‌زدایی ما است.

فتاح افزود: ۱۲ منطقه نظیر قلعه‌ گنج، شناسایی کردیم که بنیاد آنجا هم کارهای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و هزینه‌ها آنجا از نظر تسهیلات فعالیت‌های اقتصادی و غیره بر عهده بنیاد مستضعفان خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در بنیاد  علوی از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم و هفته آینده اولین همایش با همکاری گروه‌های جهادی داریم.

* موزه هنر ایران در کاخ مرمر ساخته می‌شود

وی اظهار کرد: کاخ مرمر که از اول انقلاب دست دولتی‌ها بود را از مجمع تشخیص پس گرفتیم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در حال بازسازی هستیم و موزه‌ای در شأن نظام و انقلاب به نام موزه هنر ایران آنجا افتتاح می‌شود و در کاخ مرمر بر روی مردم باز می‌شود.

فتاح گفت:‌ همچنین موزه دفینه در میرداماد در حال بازسازی است و سال آینده آن را افتتاح می‌کنیم.

وی از بازسازی موزه خودرو تا سال آینده خبر داد و گفت:‌ خودروهای تاریخی را به نمایش عموم می‌گذاریم.

* ساخت بیمارستان در  چندین شهر و تحویل به دولت 

وی گفت: بنیاد مستضعفان ۱۰۰ مدرسه ساخته است همچنین در حال احداث چند بیمارستان در شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، مراغه‌تپه و غیره هستیم که پس از تکمیل تحویل دولت می‌دهیم.

وی گفت: ۳۰۰ هزار تن سیمان زلزله کرمانشاه را تأمین کردیم و سیمان مناطق سیل‌زده را دادیم همچنین سیمان میانه را به طور رایگان تأمین کردیم.

* سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد 

وی با اشاره به شفاف‌سازی مالی در بنیاد تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در بنیاد مستضعفان ورود دارد همچنین حراست کل کشور منعی برای ورود به بنیاد ندارد ضمن آنکه حسابرسان خبره در بنیاد حضور دارند و حسابرسی از بنیاد انجام می‌شود و بنیاد چیز محرمانه‌ای ندارد.

وی از ارائه برنامه پنج‌ساله بنیاد تا پایان امسال گفت و افزود: این برنامه باید به تصویب هیأت امنای بنیاد برسد.

* افزایش تولیدات غذایی و لبنی توسط شرکت‌های بنیادی

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در بنیاد تقویت می‌شوند گفت: در حوزه‌های دامداری،‌کشاورزی و دامپروری بنیاد فعالیت‌های مناسبی دارد و تعهدات امسال ما از نظر تولید مواد غذایی و لبنی افزایش می‌یابد.

* صادرات بنیاد در ۹ ماهه امسال ۵ هزار میلیارد تومان

وی گفت: صادرات بنیاد در ۹ ماهه سال ۹۸، به رقم ۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد رشد دارد.

* در آمد نقدی آزادراه تهران ـ  شمال به محرومان اختصاص می‌یابد

وی درباره آزادراه تهران ـ‌ شمال گفت:‌ منطقه یک آزادراه در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و از نظر تجهیزات مشکلی نداریم و کار تقریبا در منطقه یک به پایان رسیده است.

وی گفت: به گفته وزیر راه سرمایه‌گذاری آنجا ۱۰ هزار میلیارد تومان است که به هر حال باید سرمایه و سود بنیاد برگردد ما  ۱۰ سال عوارضی می‌گیریم که بخش عوارضی نقدی صرف نگهداری آزادراه و بخشی صرف محرومیت‌زدایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال شریک دولت است، اضافه کرد: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری بنیاد از محل اخذ عوارض برمی‌گردد و ۶۰ درصد آن طبق تعهد دولت، ملک به بنیاد تحویل می‌شود که بخشی از این اراضی را تحویل گرفته‌ایم.

وی درباره رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال گفت:‌ این در حوزه اختیارات دولت است اما به هر حال درآمد نقدی آزادراه تهران ـ  شمال به محرومان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: آزادراه تهران ـ شمال در حال حاضر در منطقه یک تکمیل شده است و سعی می‌کنیم عبوری امن و آرام برای مردم فراهم کنیم.

* ساخت یک لاین منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان دولت

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: منطقه چهار آزادراه چندین سال است بهره‌برداری می‌شود، منطقه دو نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشنهاد دادیم یک خط آن ساخته شود و خط برگشت جاده موجود کندوان باشد که این موجب می‌شود هزینه و زمان تکمیل منطقه دو نصف شود.

وی درباره قطعه سه نیز گفت: منطقه سه کوهستانی است و باید بررسی شود اما تلاش می‌کنیم منطقه دو را در همین دولت تحویل مردم بدهیم.

* امسال بنیاد علوی ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد علوی امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند در بنیادعلوی کارهای محرومیت‌زدایی را دنبال می‌کنیم.

* امضاء توافق‌نامه با کمیته امداد از بهمن ۹۸

فتاح با بیان اینکه اینجانب کماکان عضو هیأت امنای کمیته امداد هستم، گفت: طی هماهنگی با رئیس کمیته امداد برخی کارهای محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهیم و در این باره بهمن امسال توافق‌نامه‌ای با رئیس کمیته امداد امضاء می‌کنیم.

* پورت‌اپراتور سینا از بندر شهید رجایی خارج نمی‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بنیاد در تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی حضور دارد، بیان کرد: ما آخرین تکنولوژی‌‌های روز دنیا در حوزه تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و صلاح نیست از این بندر بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی کاهش نیافته است، گفت:‌ لازم باشد توسعه نیز در این بندر انجام می‌دهیم.

* هیچ پروژه مال‌ سازی در بنیاد شروع نمی‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌گذاری در بنیاد پروژه‌ مال‌های نیمه‌تمام تا سال آینده به پایان می‌رسد و هیچ پروژه مال‌ سازی در بنیاد شروع نمی‌شود.

فتاح گفت: در مسکن‌سازی مناطق محروم ضعف داریم و بنیاد تلاش می‌کند حتما در این حوزه فعال‌تر باشد.

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند
وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند

علی بیت‌الهی، رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از ثار تاریخی و بنا‌های ارزشمند کشورمان در زون‌هایی با خطر فرونشست زمین واقع شده‌اند، گفت: در استان فارس بیشترین نرخ فروشست در محدوده مرودشت بوده و نرخ آن در این منطقه به ۱۷ سانتیمتر در سال می‌رسد که آثار تاریخی تخت جمشید و نقش رستم در این محدوده قرار دارد. وی با بیان اینکه در استان اصفهان هم اثر تاریخی میدان نقش جهان به عنوان مهمترین نماد تاریخی ایران متاسفانه دچار فرونشست زمین و ترک خوردگی عجیب شده است، ادامه داد: نرخ فرونشست در میدان نقش جهان به حدود ۵ سانتیمتر در سال رسیده.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است