کد خبر : 55557
انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - 02:34
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

کیهان به نقل از واشنگتن‌پست: آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند ترامپ را نابود کند

کیهان به نقل از واشنگتن‌پست: آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند ترامپ را نابود کند

کیهان نوشت: یک روزنامه آمریکایی با مرور عبرت‌های گذشته از ترامپ خواست وارد تله درگیری و جنگ پرخسارت و بی‌سرانجام با ایران نشود.


به گزارش سایت خبری مدآرا، کیهان در ادامه نوشت: واشنگتن‌پست با ادعای اینکه ایران دنبال تحریک آمریکا به درگیری است، می‌نویسد: بهتر است ترامپ خویشتنداری کند. ایران به‌شدت زهرآگین است. ایران، یک فروند هواپیمای تجسس واشنگتن را زمین می‌اندازد. مظنون است که کشتی‌های تجاری را در «خلیج فارس» مین‌گذاری می‌کند. نیروهای نیابتی خود را بسیج می‌کند و فرودگاه‌های عربستان را هدف شلیک موشک قرار می‌دهند. در این هنگامه ترامپ بهتر است همچنان خویشتنداری پیشه کند. تاریخ گواهی می‌دهد. همواره جنگ‌های ویرانگر معلول یک اشتباه در محاسبه قدرت‌های بزرگ در مورد قدرت بالقوه حریف است جنگ‌های عراق و افغانستان، مدرسه کسب تجربه در همین فرضیه است. در این دو جنگ، آمریکا تصور کرد که می‌تواند خیلی سریع و قاطع علیه دشمنانی ضعیف به پیروزی برسد.
آمریکا خود مولود یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ است. بریتانیا فکر می‌کرد شورشیان یکی از مستعمراتش خیلی زود سرکوب خواهند شد. این اشتباه را شاه «جورج سوم» و مشاورانش مرتکب شدند و تصمیم گرفتند بیایند و با این طغیانگران آمریکایی بجنگند زیرا آنها را ضعیف، نامحبوب و بزدل که به راحتی می‌توان ترساندشان به حساب می‌آوردند. اما نتیجه آن شد که «با شکست بریتانیا در قاره آمریکا، پایان امپراطوری رقم خورد».
ترامپ ظاهراً فکر می‌کند حق دارد به رهبران کشورها بی‌احترامی و توهین کند و بعد هم به سراغشان بیاید و تملقشان را بگوید و ایشان را دعوت به مذاکره کند. توهین‌کردن و بعد هم اظهار لطف‌کردن، علامت تجاری مشخص و ثبت‌شده سیاست خارجی ترامپ است. اما این برند خوب کار نکرده است. این سیاست خارجی در قبال دشمنانی شامل: جمهوری اسلامی، کره شمالی، فلسطینیان، ونزوئلا و چین به بن‌بست خورده است. این سیاست خارجی، به متحدان  واشنگتن هم توهین کرده است شامل آلمان، فرانسه و ژاپن. ترامپ در راه سفر به ژاپن این کشور را متهم کرد که بی‌رویه هزینه‌های دفاعی آمریکا را بارگیری می‌کند.
کشورهای دنیا این کج‌خلقی‌های زننده و لحن نیشدار او را می‌بینند و می‌آموزند چطور باید این بازی ایجاد اختلال در کارها را بازی کنند بنابراین، رهبر عالی ایران، پیشنهاد ترامپ برای مذاکره را مسخره می‌کند.
رئیس‌جمهور و مشاورانش مقاومت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل «فشار حداکثری» را خوب درک نکرده‌اند. ترامپ باید این واقعیت را درک کند که دارد قدم به قلمرویی می‌گذارد که هم از حیث سیاسی نقطه خطرناکی است و هم از حیث نظامی.شاید او دارد در جاده سراشیبی شکست انتخاباتی قدم می‌گذارد.

اخبار مرتبط:
آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی

استاد حوزه علمیه قم، گفت: در استنادهای فقها قابل توجه این است که بر خلاف معنای خاص حفظ نظام در ادبیات سیاسی معاصر که عبارت از نظام سیاسی و حکومت است، فقهای ما در قریب به اتفاق موارد این مفهوم را به عنوان قاعده عام و شامل و در معنای نظام عام اجتماعی، و البته گاهی هم خرده نظام‌های اجتماعی مثل نظام خانواده، به کار برده و مثلا می‌گویند اگر چنین نباشد نظام خانواده یا اقتصاد به هم می‌ریزد. عمده مسأله نظام عام اجتماعی یا خرده نظام‌های اجتماعی است؛ نه نظام خاص سیاسی.

سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند
سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به روز افزایش پیدا کرد و امروز به سطح فوق‌العاده نگران کننده‌ای رسیده است و امیدوارم بزرگان کشور این نگرانی را داشته باشند که حلش کنند.

پزشکیان، نامزد نایب رئیسی مجلس می‌شود
پزشکیان، نامزد نایب رئیسی مجلس می‌شود

سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نایب رییسی مسعود پزشکیان در مجلس دوازدهم به خبرنگار جماران، گفت: بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با پزشکیان هستند تا به عنوان یکی از نواب رئیس در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است