کد خبر : 49144
انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - 10:18
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله ازدواج کنند، هدیه می گیرند

افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله ازدواج کنند، هدیه می گیرند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب پیشنهاد اصلاحی در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد که بر اساس آن دولت مکلف است به افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله نیز مشوق‌های ازدواج پرداخت کند.


به گزارش سایت خبری مدآرا، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، عنوان کرد: با نظر اعضای کمیسیون فرهنگی و با اصلاح ماده ۲۹ طرح مذکور، دولت مکلف به در نظر گرفتن مشوق‌های ازدواج برای افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۹ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، دولت مکلف است؛ فقط یکبار به افرادی که بین بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰سال تمام ازدواج دائم می‌کنند، هدیه ازدواج پرداخت کند. میزان و نوع هدیه زوجین در آیین نامه اجرایی که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌شود، تعیین و هر ساله در قانون بودجه سنواتی منظور می‌شود.

گفتنی است ماده ۲۹ طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده پیش از این به این شرح بود: دولت مکلف است فقط برای یک بار به دخترانی که زیر ۲۰سال و پسرانی که زیر ۲۲ سال ازدواج دائم می‌کنند، هدیه ازدواج پرداخت کند، میزان و نوع هدیه در آیین نامه اجرایی تعیین و هر ساله در قانون بودجه سنواتی منظور می‌شود.

بنابراین و بر اساس تصمیم امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، سن ۱۵ سال به عنوان حداقل سن برای اعطای مشوق‌های ازدواج در طرح مذکور لحاظ شد./خانه ملت

اخبار مرتبط:
پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

فرماندار اصفهان گفت: باید برای پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه برگزاری نشست این ستاد، از آمادگی کامل استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان خبر داد.

کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند

رییس شورای شهر اصفهان گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است