کد خبر : 365262
انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۰۶ - 13:37
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

عباسی، عضو شورای شهر: خودروسازان داخلی توانایی تأمین نیاز شهر تهران را دارند و از این جهت، ما هیچ نیازی به کشور چین نداریم

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در توضیح روند بررسی وضعیت تأمین خودروهای مورد نیاز شهر تهران و جلسات برگزار شده با خودروسازان داخلی اظهار داشت: «برای من در جلسه‌ای که با خودروسازان داخلی داشتیم، این موضوع مسجل شد که خودروسازان داخلی توانایی تأمین نیاز شهر تهران را دارند و از این جهت، ما هیچ نیازی به کشور چین نداریم. در آن جلسه که با حضور اصلی‌ترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و دیزلی کشور، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خودروسازی، آقای تشکری، آقای چمران و بنده برگزار شد، این موضوع به‌صورت جدی مورد بحث قرار گرفت. پس از آن نیز من چندین مرتبه دیگر جلساتی در همین زمینه داشتم.»

عباسی، عضو شورای شهر: خودروسازان داخلی توانایی تأمین نیاز شهر تهران را دارند و از این جهت، ما هیچ نیازی به کشور چین نداریم

به گزارش سایت خبری مدارا: دیدبان نوشت: مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، در توضیح روند بررسی وضعیت تأمین خودروهای مورد نیاز شهر تهران و جلسات برگزار شده با خودروسازان داخلی اظهار داشت:

«برای من در جلسه‌ای که با خودروسازان داخلی داشتیم، این موضوع مسجل شد که خودروسازان داخلی توانایی تأمین نیاز شهر تهران را دارند و از این جهت، ما هیچ نیازی به کشور چین نداریم. در آن جلسه که با حضور اصلی‌ترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و دیزلی کشور، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خودروسازی، آقای تشکری، آقای چمران و بنده برگزار شد، این موضوع به‌صورت جدی مورد بحث قرار گرفت. پس از آن نیز من چندین مرتبه دیگر جلساتی در همین زمینه داشتم.»

عباسی ادامه داد:«اکنون باید به‌روشنی مشخص شود که آیا خودروسازان داخلی در ادعاهای خود صادق هستند یا خیر؛ آیا توان تحقق آنچه گفته‌اند را دارند یا خیر. اگر این ظرفیت واقعاً وجود ندارد و ادعاها خلاف واقع است، باید صریح و شفاف گفته شود تا تکلیف روشن باشد. اما برداشت من این نیست که صنعتگران ما چنین رفتاری داشته باشند. من معتقدم صنعتگر ایرانی با استدلال، ادله و مستندات سخن می‌گوید و از گفته‌های خود دفاع می‌کند.»

وی افزود: «یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود، موضوع ابهاماتی است که در زمینه تولید خودروهای برقی مطرح می‌شود. به‌عنوان مثال، گفته می‌شود در برخی مدل‌های برقی بین ۵۵ تا ۶۰ درصد قطعات داخلی‌سازی شده است. باید دید آیا در طراحی و اجرای این پروژه‌ها به خدمات پس از فروش، بازار قطعات یدکی و هزینه‌های جانبی (After Market) نیز فکر شده است یا خیر. همچنین باید بررسی شود که آیا به ارزبری این پروژه‌ها، به هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی و کار متخصص در این بخش‌ها توجه شده است یا نه. این‌ها موضوعاتی است که باید به‌صورت دقیق و کارشناسی به آن‌ها پرداخته شود.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت سازوکار خرید و تأمین خودرو گفت: «نکته دوم این است که خرید هر کالایی، از جمله خودرو، سازوکار خاص خود را دارد. خرید صحیح نیازمند نیروی متخصص و فرآیند مشخص است. این‌که صرفاً گفته شود “ما رفتیم و خرید کردیم”، رویکرد درستی نیست و هیچ مدیر متخصصی چنین شیوه‌ای را تأیید نمی‌کند. باید دید دقیقاً چه خریدی انجام شده، از کجا و با چه هدفی. مثل این است که فرض کنیم برای خرید تجهیزات دفاعی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شخصاً برود و خرید انجام دهد! در حالی که این کار در ساختار اداری کشور، سازوکار و روال معینی دارد و از مسیرهای تخصصی و سازمانی مشخصی صورت می‌گیرد. در موضوع خودرو نیز همین منطق باید رعایت شود.»

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «سؤال اینجاست که چند بار باید یک کشور مورد بازدید قرار گیرد؟ این سفرها چند روز طول می‌کشد؟ هدف از این سفرها چیست و برای چه سطحی از کالا انجام می‌شود؟ این‌ها پرسش‌هایی بسیار مهم هستند که باید با شفافیت پاسخ داده شوند. صرف‌نظر از اینکه این سفرها با چه هدفی انجام شده، اصل ماجرا نیازمند بررسی دقیق و پاسخگویی روشن است.»

وی در پایان تأکید کرد:«به نظر من، در این زمینه باید از قضاوت‌های عجولانه و تصمیم‌گیری‌های بدون بررسی کافی پرهیز شود. بحث گذشته‌ها گذشت، اما در خصوص آینده باید با دقت، شفافیت و بر پایه منافع ملی و منافع شهر تهران تصمیم گرفت. رفتارها و تصمیمات آینده، اگر مبتنی بر واقعیت‌ها و بررسی کارشناسی نباشد، می‌تواند آسیب‌زا باشد. بنابراین لازم است همه ابعاد موضوع، اعم از فنی، اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی به‌صورت جامع بررسی شود تا تصمیمات در مسیر درست اتخاذ گردد.»

اخبار مرتبط:
عراقچی: از برجام خارج نمی‌شویم اما به آن متعهد نیستیم
عراقچی: از برجام خارج نمی‌شویم اما به آن متعهد نیستیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛ آقای عراقچی گفت: از سال ۱۳۹۹ ایران اجرای تمام تعهدات خود را متوقف کرده است در این میان باید گفت از آنجا که برخی بندهای برجام به نفع ایران است، تصمیم گرفته شد عضو آن باقی بمانیم.

روزانه ۲۰۰ تهرانی دچار سکته مغزی می‌شوند!
روزانه ۲۰۰ تهرانی دچار سکته مغزی می‌شوند!

دبیر انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ در کشور است، گفت: روزانه ۲۰۰ تهرانی دچار سکته مغزی می‌شوند.

آخرین آمار خروج اتباع از ایران اعلام شد
آخرین آمار خروج اتباع از ایران اعلام شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین آمار خروج مهاجران افغانستانی از کشور پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته نزدیک به یک میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از کشور خارج شده‌اند که تقریباً نزدیک به ۲۵ درصد جامعه هدف ما را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است