کد خبر : 293209
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - 11:07
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده، سیاسی
چاپ

گروسی: تمام مراکز هسته‌ای در ایران بنا به دلایل امنیتی تعطیل شد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

گروسی: تمام مراکز هسته‌ای در ایران بنا به دلایل امنیتی تعطیل شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است در جمع خبرنگاران، توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند اما من تصمیم گرفتم که بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود:‌ ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است. این به‌ خودی‌خود بدین معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است.

گروسی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد.

اخبار مرتبط:
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است

محمد که در سال‌های حضور سیاسی‌اش با اظهارات صرفا قدرت‌محور تلاش کرده است در کانون توجه قرار بگیرد باز هم در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با حمله به جبهه پایداری و قالیباف سعی دارد به صدر اخبار بیاید، بدون اینکه به ابعاد حرف‌هایی که می‌زند توجه داشته باشد.او همچنین در این مصاحبه ائتلاف اصلاح‌طلبان با قالیباف را موجب مرگ سیاسی این جریان توصیف کرده است.

امام جمعه اردبیل: محمودعباس دست نشانده اسرائیل است
امام جمعه اردبیل: محمودعباس دست نشانده اسرائیل است

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: تمام جزئیات این کنفرانس را آمریکا و اسرائیل تنظیم کرده بودند، حتی بیانیه آخر آن نیز توسط اسرائیل تنظیم شده بود بحرین جزو کشورهای عربی است که با اسرائیل سازش کرده و فرش قرمز به سران اسرائیل پهن کرده است؛ چرا این کنفرانس در زمان فعلی برگزار شد، چون اسرائیل در حال غرق شدن است.

وزیر ارشاد: شخصیتی مثل رهبری ما در جهان وجود ندارد
وزیر ارشاد: شخصیتی مثل رهبری ما در جهان وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: خدا را شاکریم در پناه عقلانیت، با مکتبی که برای ما به میراث گذاشته شده، بنای مدنی انقلاب اسلامی را بنا گذاشته ایم و همه دستاوردهای فرهنگی امکان رشد و تعالی پیدا می کند. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است. دنیا و رهبران دنیا کجا شخصیتی مثل رهبر حکیم ما سراغ دارد که با این میزان تسلط، پرچمدار مسائل فرهنگی در جهان باشد که تنها یکی از بزرگترین مظاهر آن، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که از سال ۱۳۶۶ با تدبیر رهبر که آن زمان در کسوت ریاست جمهوری بود آغاز شد و امسال سی و پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است