کد خبر : 276030
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ - 14:04
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

هواشناسی ایران ۳دی / بارش باران و برف در همدان و ۱۳ استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و رعدوبرق در ۱۴ استان و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی از سه‌شنبه تا آخر هفته خبر داد.

هواشناسی ایران ۳دی / بارش باران و برف در همدان و ۱۳ استان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تسیم نوشت: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان،‌ خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های کرمانشاه،‌ غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال شرق، شمال غرب و غرب بارش روی می‌دهد.

سه‌شنبه و چهارشنبه برای کشور جو آرام و پایداری پیش بینی شده و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود. از سه‌شنبه تا پنجشنبه با توجه به پایداری و سکون هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی انتظار می‌رود.

امروز در شمال غرب،‌غرب، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز،‌غرب سواحل دریای خزر، دوشنبه در شمال غرب،‌ شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید روی می‌دهد. دریای خزر فردا و از دوشنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه اول: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: عصر دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۷

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی با بیشینه سرعت ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس و تنگه هرمز

اثر مخاطره: آسیب به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها بخصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل.

توصیه: ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بنادر و منع تردد کشتی های تجاری، منع فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج زمان

شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۳۴-۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و مازندران و گلستان، در دریای خزر

اثر مخاطره: آسیب به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی،آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل

توصیه: ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بنادر و منع تردد کشتی های تجاری، منع فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

اخبار مرتبط:
وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

پلیس: شبکه شیطان‌پرستی در تهران متلاشی شد
پلیس: شبکه شیطان‌پرستی در تهران متلاشی شد

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد اعضای شبکه شیطان پرستی که دارایِ عضو سازمان یافته از اتباع خارجیِ اروپایی و ایرانی بودند طی عملیاتی فنی و تخصصی توسط سازمان اطلاعات پلیس شناسایی و دستگیر شدند. در مکان برگزاری جلسه شیطان پرستی تعداد ۱۴۶ نفر مرد و ۱۱۵ نفر زن به‌صورت برهنه و مستهجن حضور داشته که با آرم، علائم و نماد‌های خاص شیطان پرستی بر روی البسه، سر، صورت و موی سر با الصاق نماد بر روی گوش و بینی و با حضور سه نفر تبعه اروپایی دستگیر شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است