کد خبر : 270481
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - 14:34
دسته‌بندی : سیاسی، برگزیده ها
چاپ

فاطمه راکعی: خالص‌سازی نهادهای مدیریتی بعد از رحلت امام خمینی آغاز شد

نماینده مجلس ششم گفت: خالص سازی یا یکدست سازی نهادهای مدیریتی  در واقع یکی از قطعات پازلی است که از دهه ها قبل( پس از رحلت امام) آغاز شده است.

فاطمه راکعی: خالص‌سازی نهادهای مدیریتی بعد از رحلت امام خمینی آغاز شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فاطمه راکعی از استحاله قانون انتخابات به نفع گروهی خاص سخن گفته است.

بخش‌‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  •  ردصلاحیت چهره هایی چون مسعود پزشکیان با آن سابقه درخشان تنها یک معنا دارد و آن اینکه زمینه مشارکت تنها برای یک قشر و گروه فراهم است.
  •   خالص سازی یا یکدست سازی نهادهای مدیریتی  در واقع یکی از قطعات پازلی است که از دهه ها قبل( پس از رحلت امام) آغاز شده است.
  •   جامعه ایرانی به لحاظ وجود قومیت ها، مذاهب مختلف، فرهنگ ها و تمدن های متفاوت به هیچ وجه جای مناسبی برای پیاده سازی ایده خالص سازی و حاکمیت تک صدای اقلیت بر اکثریت نیست.
  •   امتداد ایده های آقای مصباح و همفکران ایشان وانجمن حجتیه ، امروز در قالب جبهه پایداری و برخی طیف های رادیکال جناح راست، ظهور و بروز پیدا کرده است.
  •   اظهارات فراوانی از امام (ره) خطاب به مجلس موسسان، خبرگان و اعضای شورای نگهبان وجود دارد که معتقدند خواسته مردم حتی اگر به نظر آقایان اشتباه باشد، باید در راس تصمیم‌سازی ها قرار بگیرد.
  •   دولت اصلاحات و مجلس ششم توانستند شاخص های اقتصادی را به بهترین شرایط خود برسانند.
  •   حضور دولت احمدی نژاد در سال ۸۴ و سر دادن شعارهای پوپولیستی اما این مسیر را نیمه کاره می‌گذارد. کشور دچار تحریم های گسترده می شود و ۸۰۰میلیارد دلار درآمدهای نفتی بر باد می رود.
  •   رادیکال های راست چون از انتخاب مردم آگاهند، دست به حذف رقیب می زنند.
اخبار مرتبط:
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید
وزیر کشور: برخی سعی کردند لفظ حماسهٔ مردم در انتخابات را به مرحلهٔ دوم محدود کنند I ببینید

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید برخی سعی کردند لفظ «حماسهٔ مردم در انتخابات» را به مرحلهٔ دوم محدود کنند؛ این مطلب مربوط به تمام دورهٔ انتخابات بود. او ادامه داد: اگر انصاف دارند بیایند درباره اهمیت انتخابات و برگزاری انتخابات در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات این انتخابات صحبت کنند. کسانی که صحبت می کنند سعی کنند منصفانه حرف بزنند و سعی نکنند مطلبی را آن جور که دوست دارند تغییر جهت دهند.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها در صورت تأیید شورای نگهبان، از اواخر خرداد باید اجرایی شود
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه‌ها در صورت تأیید شورای نگهبان، از اواخر خرداد باید اجرایی شود

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تأیید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

امیری‌فر: قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است
امیری‌فر: قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است

فعال اصولگرا گفت: آقای قالیباف به هر حال رئیس‌مجلس است و گرچه نقدهایی به عملکردش وارد است اما نباید اینچنین تخریب شود زیرا رئیس قوه مقننه کشور است».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است