کد خبر : 269103
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - 11:05
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

علیرضابیگی: مَردم حس می‌کنند هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نَدارند

نماینده تبریز در مجلس گفت: صدا و سیما، مرجعیت خود را از دست داده است و از این‌ رو نقش مرجعیت و اطلاع‌رسانی را از بُعد سیاسی، در میدان‌داری رسانه‌های بیگانه شاهد هستیم که این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد.

علیرضابیگی: مَردم حس می‌کنند هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نَدارند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، در خصوص انتخابات پیش‌ روی مجلس گفت: خواسته عمومی مردم، تغییر وضعیت موجود و بهبود شرایط جامعه است آن هم از چیزی که اکنون باعث گله‌ مندی شدید شده است.

بخش هایی از گفت و گوی علیرضابیگی را در ادامه می خوانید:

  • تجربه دهه‌های گذشته مردم ایران نشان می‌دهد که آن‌ها، مطالبه تغییر وضعیت را از طریق صندوق رای دنبال کرده بودند و به اصالت صندوق رای اعتقاد و اعتماد داشتند ولی از یک برهه‌ای به بعد این اثرگذاری به صندوق رای در دل خیلی از مردم از بین رفته است و باورها در این رابطه کاهش جدی پیدا کرده است.
  • عدم‌ باور بسیاری از مردم به صندوق رای باعث شده پشتوانه سرمایه اجتماعی در کشور لطمه ببیند و این امر قهر اجتماعی را در جامعه پدید آورده است و تا زمانی که اصالت به صندوق رای برنگردد و مردم حس نکنند که از این ظرفیت می‌توانند تغییر را در جامعه به وجود بیاورند، انتظار اینکه آن‌ها وارد گود شوند و در یک کار کم‌ فایده و کم‌ اثر مشارکت کنند انتظاری به‌ جا نیست.
  • خیلی از افرادی که می‌توانستند برای کشور مفید فایده و صدای مردم باشند، فضا برای ثبت‌نام آن‌ها در انتخابات مهیا نشد. همین اتفاقات باعث می‌شود مردم حس کنند نمی‌توانند برای تعیین سرنوشت خودشان، نقش‌آفرینی کنند. از این‌رو کارکردهایی که تا امروز از سوی تصمیم‌گیران کشور در این خصوص صورت گرفته نتوانسته باور تاثیرگذاری را به عموم جامعه تزریق کند.
  • به طور مثال شما امروز کارکرد صدا و سیما را در نظر بگیرید انگار در حال فضاسازی برای گروهی از سیاسیون است و گروه دیگر که به آن‌ها تاخت می‌شود از این امکان و ظرفیت بی‌بهره مانده‌اند.
  • بدین ترتیب، صدا و سیما، مرجعیت خود را از دست داده است و از این‌ رو نقش مرجعیت و اطلاع‌رسانی را از بُعد سیاسی، در میدان‌داری رسانه‌های بیگانه شاهد هستیم که این اتفاق اوج ضعف رسانه ملی را نشان می‌دهد.
اخبار مرتبط:
روزنامه دولتِ رئیسی: چرا می‌گویید کاهش نرخ دلار به خاطر مذاکرات ایران و آمریکاست؟
روزنامه دولتِ رئیسی: چرا می‌گویید کاهش نرخ دلار به خاطر مذاکرات ایران و آمریکاست؟

روزنامه ایران نوشت: واکنش بی سابقه ایران به جنایت رژیم صهیونیستی و تعریف دوباره قدرت بازدارندگی در مقابل قدرت‌های غربی از یک سو و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای گشایش ارزی و فروش نفت از سویی دیگر، منجر به این شده که قیمت ارز در هفته‌های اخیر با روند کاهشی روبرو شود. با این حال برخی از رسانه‌ها و چهره‌های رسانه‌ای سعی کردند با دادن آدرس غلط، روند کاهشی دلار را معلول ادعای روز گذشته یک رسانه امریکایی درخصوص مذاکرات غیرمستقیم ایران و امریکا معرفی کنند

کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!
کیهان: اصلاح‌طلبان موفقیت‌های بزرگ دولت رئیسی را زیر سؤال می‌برند!

روزنامه حسین شریعتمداری مدعی شده است که رسانه‌های اصلاح‌‌طلب موفقیت‌های دولت رئیسی را زیر سوال می‌برند.

مقصر جان باختن مردم در سیل مشهد مشخص‌اند / در مسیر آبراهه ساخت و ساز کرده‌اند
مقصر جان باختن مردم در سیل مشهد مشخص‌اند / در مسیر آبراهه ساخت و ساز کرده‌اند

بیت اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره تأثیر تجربه انسانی در ایجاد سیل مشهد اشاره کرد: در خصوص سیل، به ویژه سیلاب‌های ناگهانی شهری مانند مشهد و شیراز که اگر دقت کنید، انسداد مسیر، تجاوز به بستر آبراهه‌ها، ساخت و ساز‌های بی رویه موجب تنگی و یا انسداد آبراه‌های طبیعی شده و خسارت را بیشتر کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است