کد خبر : 268290
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - 12:01
دسته‌بندی : سیاسی، برگزیده ها
چاپ

ماندگاری: برخی‌ها مرگ بر آمریکا می‌گویند اما وجودشان آمریکایی است

کارشناس مذهبی گفت: برخی از انسان ها شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می دهند ولی وجود و فکرشان آمریکایی است. باید بدانیم اگر من خود را از بقیه ی خواهرها و برادرهایم برتر ببینم همان آمریکا می شوم.

ماندگاری: برخی‌ها مرگ بر آمریکا می‌گویند اما وجودشان آمریکایی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛  خبرگزاری حوزه نوشت: حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در همایش دانش آموزی استکبار ستیزی که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد با اشاره به آیه ی ۳۴ سوره بقره «وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَهِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَیٰ وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ»، اظهار داشت: بزرگترین مشکل بشریت چه در بعد فردی چه خانوادگی و چه دولتی استکبار بوده و همه ی گرفتاری های عالم بخاطر خودخواهی و خود بزرگ بینی یا همان استکبار است.

وی با اشاره به روایت «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسَکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» از پیغمبر اکرم(ص) بیان کرد: بزرگترین دشمن انسان نفس او و بزرگترین مشکل انسان خود بزرگ بینی است. اگر انسان خودش را بزرگ ببیند از هر مستکبری بدتر می شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: برخی از انسان ها شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می دهند ولی وجود و فکرشان آمریکایی است. باید بدانیم اگر من خود را از بقیه ی خواهرها و برادرهایم برتر ببینم همان آمریکا می شوم؛ اگر به خاطر وضعیت مالی و امکاناتی که دارم بخواهم همه ی موقعیت های مدرسه را به دست بگیرم من همان اسرائیل هستم؛ اگر می خواهم بین دو نفر اختلاف بیندازم تا خود بر آنها استیلاء و برتری پیدا کنم همان انگلیس هستم.

وی ادامه داد: ما امروز برای استکبار ستیزی دور هم جمع شده ایم ولی باید بدانیم که استکبار اول در وجود خودمان است و باید مراقب آن باشیم. علاوه بر گفتن مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، مرگ بر نفس اماره ی خودمان را نیز بگوئیم.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: انسان اگر خود را ندید پا روی نفس خود می گذارد و همین مسئله سبب می شود جهش و رشد کند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است

عضو هیات رییسه مجلس با انتشار یک توییت از عدم صدور کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و سردرگمی خانواده ها و دانش آموزان انتقاد کرد.

رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند
رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست.

پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد
پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد

در نتیجه‌گیری گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها به این موضوع مهم اشاره‌ شده است که موسسه مصاف نوعی پول‌شویی از حساب‌های حقوقی خود انجام داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است