کد خبر : 256681
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - 12:19
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خرید تضمینی گندم در اصفهان از مرز ۷۵ هزار تن گذشت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: تا پنجم مردادماه ۷۵ هزار ۱۰۱ تن گندم تضمینی در سطح استان اصفهان خریداری شد.

خرید تضمینی گندم در اصفهان از مرز ۷۵ هزار تن گذشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پیمان فیروزنیا مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به میزان خرید گندم در استان اظهار داشت: تا پنجم مردادماه در منطقه گرم استان در شهرستان‌های اردستان، آران و بیدگل،کاشان، نایین، نطنز و خوروبیابانک ۷ هزار و ۸۷۳ تن گندم خریداری شد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: در منطقه معتدل استان شامل شهرستان‌های اصفهان، هرند، ورزنه، جرقویه، برخوار، نجف‌آباد، فلاورجان، شاهین‌شهر،گلپایگان، شهرضا و مبارکه ۶۰ هزار و ۹۲۰ تن گندم خریداری شد.

فیروزنیا بیان کرد: در منطقه سرد استان شامل شهرستان‌های سمیرم، خوانسار، چادگان و بویین و میاندشت ۶ هزار و ۳۰۸ تن تاکنون خرید تضمینی گندم انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: جمع خرید تضمینی گندم سیلوی اصفهان هزار و ۶۸۶ تن، سیلوی کاشان ۳ هزار و ۴۲۰ تن و اتحادیه تعاون روستایی ۶۹ هزار و ۹۹۵ تن تا روز ۵ مرداد محقق شده است و در کل ۷۵ هزار ۱۰۱ تن گندم در سطح استان خریداری شده است.

، زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

اخبار مرتبط:
ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود
ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ورودی‌های اصفهان از همه جهات به دلیل میزان ترافیک و تردد در این محورها ساماندهی می‌شود.

اجرای طرح مدیریت حوضه‌های آبخیز در اصفهان/ ۱۹۷ حوضه شناسایی شد
اجرای طرح مدیریت حوضه‌های آبخیز در اصفهان/ ۱۹۷ حوضه شناسایی شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مطالعات آبخیزداری در ۱۹۷ حوضه آبخیز استان انجام و تاکنون در ۱۵۴ حوضه پروژه اجرا شده است.

پلیس ادعای قتل‌های زنجیره‌ای کودکان در اصفهان را تکذیب کرد
پلیس ادعای قتل‌های زنجیره‌ای کودکان در اصفهان را تکذیب کرد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان درباره قتل۲کودک دختر درچندماه اخیر گفت:یکی ازقتل‌ها اسفندسال گذشته و دیگری فروردین‌ امسال رخ داده،اگرچه در فاصله زمانی کمی بوده اما ربطی به یکدیگر ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است