کد خبر : 255627
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - 13:10
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

روزنامه صداوسیما: هشتگ الهه-نیلوفر بدون کمک اپوزیسیون ترند شد

هشتگ الهه - نیلوفر که با بیش از ۳۲هزار توییت و ریتوییت در روزهای گذشته یکی از ترندهای اصلی بود، بدون حمایت هیچ‌یک از چهره‌های شاخص اپوزیسیون در خارج از کشور ترند شد.

روزنامه صداوسیما: هشتگ الهه-نیلوفر بدون کمک اپوزیسیون ترند شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛  روزنامه صداوسیما (جام جم) علیه جنبش مهسا امینی و کمرنگ شدن اپوزیسیون در فضای مجازی مطلبی منتشر کرده که در آن هشتگ (الهه-نیلوفر) را نیز به کار برده.

این روزنامه نوشته: با آغاز اعتراض‌ها پس از مرگ مهسا امینی، فضای حاکم بر توییتر فارسی دچار تغییر و تحول مهمی شد؛ تعداد لایک‌‌ها برای یک مقطع کوتاه و تعداد ریتوییت‌ها برای یک‌ مقطع طولانی افزایش قابل‌توجهی پیدا کرد و بسیاری از توییت‌ها به‌راحتی بیش از هزار بار ریتوییت می‌شدند. در میانه یک‌سال گذشته اما اتفاقاتی افتاد که به تغییر فضای توییتر فارسی انجامیده است.

پایان ترند اپوزیسیون

در گذشته بسیاری از هشتگ‌هایی که در توییتر ترند می‌شد توسط چهره‌های شاخص اپوزیسیون که در نشست جورج‌تاون حضور داشتند همراهی می‌شد و در نتیجه آنها بر شکل‌گیری فضای حاکم بر توییتر نقش مؤثری داشتند.

۱۴۰۱

خبر از تغییر فصل

حالا فضای توییتر متفاوت از پاییز۱۴۰۱ است؛ تعداد لایک و ریتوییت‌ها کمتر شده و ترند شدن یک هشتگ نیز نیازی به همراهی چهره‌های شاخص اپوزیسیون که در نشست جورج‌تاون شرکت داشتند، ندارد.

افشاگری علیه خود

چهره‌های شاخص اپوزیسیون در خارج از کشور فعالیت کمتری دارند؛ چه‌بسا افشاگری‌هایی که آنها در این مدت علیه یکدیگر داشتند نیز بر این امر مؤثر بوده است.

اپوزیسیون پس کشید

نمونه شاخص و عینی آن را می‌توان در هشتگ الهه ــ نیلوفر دید. این هشتگ که با بیش از ۳۲هزار توییت و ریتوییت در روزهای گذشته یکی از ترندهای اصلی بود، بدون حمایت هیچ‌یک از چهره‌های شاخص اپوزیسیون در خارج از کشور ترند شد.

بازنشستگی  ربات‌ها 

ترندشدن این هشتگ در عین بی‌توجهی چهره‌های شاخص اپوزیسیون به آن را می‌توان مهم‌ترین اتفاق توییتر فارسی پس از یک‌سال دانست.

اخبار مرتبط:
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه

ایرنا نوشت: براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند
در محل سانحه بالگرد رئیسی تخته سنگ‌هایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر قرار دارند

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و امکان تردد به صورت خودرویی وجود ندارد و همین مساله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است