کد خبر : 244716
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - 18:24
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

یک کتاب مرتبط با سردار سلیمانی توقیف شد

کتاب «نامزد گلوله ها» به قلم مرتضی سرهنگی که به عنوان پدر ادبیات پایداری شناخته می شود، از سطح نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جمع شده است.

یک کتاب مرتبط با سردار سلیمانی توقیف شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد علی آقامیرزایی، محقق و پژوهشگر در اینباره در مطلبی  نوشته است:«کتاب نامزد گلوله‌ها روایت زندگی شهید فرودگاه بغداد توقیف شد. ماموران نمایشگاه با مراجعه به غرفه انتشارات خط مقدم تمام نسخه‌های این کتاب را جمع آوری کرده و بردند».

بر اساس گفته های آقامیرزایی، کتاب حاصل یک سال کار مداوم سرهنگی بوده است. او در اینباره گفته است:« کتاب را برج ۹ سال ۱۴۰۱ برای مجوز ارسال کردیم و در حالیکه طبق قانون ارشاد موظف است نهایتا یک ماه نسبت به کتاب پاسخ بدهد و برای تاخیر در صدور مجوز تا دو ماه نیازمند امضای وزیر ارشاد است. در پیگیری‌های اولیه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد تاکید کرد که مجوز کتاب منوط به نهاد دیگری نیست و در موعد مقرر صادر خواهد شد. کتاب پنج ماه معطل ماند. در نهایت کارشناس حوزه ادبیات پایداری ارشاد کتاب را بدون مشکل خواند و با هماهنگی و موافقت شفاهی ارشاد کتاب به چاپ رسید و در نمایشگاه عرضه شد.»

اخبار مرتبط:
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت

زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت. این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست
همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست

همایون شجریان دقایقی پیش در پستی در حساب اینستاگرامش نوشت: «عزیزان دل به این مزخرفات توجه نکنید. نه خیانتی در کار من و سحر جان بوده، نه بچه‌ای که بخواد انداخته بشه. تا همیشه حمایت و رفاقت پابرجاست. خسته شد صبر ما»

وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد
وزیر ارشاد: با فیلم جدید رسول‌اف برخورد می‌کنیم تا دیگر این اتفاق رخ ندهد

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برخورد با محمد رسول اف برای تولید فیلم بدون مجوزی به نام «دانه انجیر مقدس» که در جشنواره کن پذیرفته شده، نیز گفت: به هر حال این تخلف محرزی است و حتما در سازمان سینمایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد، تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است