کد خبر : 239463
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - 13:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

رسانه جبهه پایداری: قالیباف سرمایه اجتماعی‌اش را از دست داده است

ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری با انتشار گزارشی از محمدباقر قالیباف انتقاد کرد.

رسانه جبهه پایداری: قالیباف سرمایه اجتماعی‌اش را از دست داده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت رجانیوز وابسته جبهه پایداری نوشت: محمدباقر قالیباف خواسته یا ناخواسته در سه بهاری که بر کرسی ریاست مجلس تکیه زده است، پس از ذهنیت اجتماعی از موضوع دستکاری بودجه و سیسمونی، در موضوع حجاب با سومین موضوعی روبرو شده است که دچار چالش شده و در هر یک از موضوعات گذشته بخشی از سرمایه اجتماعی‌اش را از دست داده و این بار در سال منتهی به انتخابات آنچه در حال رقم خوردن است، تشدید این شکاف با بدنه نیروهای انقلابی است. شکافی که این‌بار برخلاف دو موضوع سابق، با سکوت قالیباف درحال شکل‌گیری است.

این سایت در ادامه نوشت: مسأله‌ای که به نظر می‌رسد جریان قالیباف نادیده انگاشته و گمان می‌کند با اتهام پراکنی علیه جریان رقیب خود در موضوع حجاب می‌تواند اقبال اجتماعی بدنه جریان انقلابی را بدون توجه به مواضع سیاسی خود در این مسایل خصوصاً طی چند ماه گذشته و اوج اغتشاشات در کشور به سبد خود بریزد. که در این صورت باید گفت این جریان شناخت درست و به روزی از مطالبات این قشر از جامعه ندارد.

رجانیوز نوشت: زبان منفصل این جریان البته به قول رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی با این اقدامات برعلیه مطالبه‌گران ورود مجلس به موضوع حجاب با ابزارهای تقنینی و نظارتی، قصد ایجاد سبد رأی جدیدی برای خود و قالیباف دارد که گویا خبر ندارند آنهایی در انتخابات شرکت می‌کنند و به جریان انقلاب اقبال نشان خواهند داد که با تمام انتقاداتشان، حضور در صحنه انتخابات را به عنوان یک تکلیف شرعی ترجمه می‌کنند و خوب بدیهی است که همین بدنه اجتماعی به طریق اولی پیگیری موضوع رعایت حجاب در جامعه را نیز تکلیف شرعی می‌داند و نسبت به چنین واکنش‌هایی از سوی مجتبی توانگر برآشفته خواهد شد.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است