کد خبر : 231960
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - 17:12
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

وزیر ورزش خواستار تاسیس رشته‌ دانشگاهی با عنوان «اخلاق ورزشی» شد

سجادی با تاکید بر تاسیس رشته دانشگاهی اخلاق ورزشی عنوان کرد: اگر تاسیس چنین رشته‌ای امکان پذیر نیست، حداقل واحدهایی با عنوان «اخلاق ورزشی» در دانشگاه‌ها تدریس شود. در این راستا، در حال حاضر واحدهایی با این مضمون در کلاس‌های مربیگری ذیل فدراسیون ورزش و جوانان تدریس می‌شود.

وزیر ورزش خواستار تاسیس رشته‌ دانشگاهی با عنوان «اخلاق ورزشی» شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمید سجادی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ورزش‌های دانشگاهی مناسب است، اظهار کرد: کلاس‌های ورزشی، اجرای برنامه‌ها و مسابقات در دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه واحدهای عمومی تربیت بدنی ۱ و ۲ می‌تواند در پیشبرد اهداف و ارتقا ورزش دانشگاهی بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: این کلاس‌ها فرصت بسیاری برای جذب افراد علاقمند و با استعداد برای ادامه ورزش در سطح حرفه‌ای و تخصصی است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: افراد در زنگ ورزش در مدارس ابتدایی و متوسطه و همچنین در دوران تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی با رشته‌های عمومی ورزش آشنا می‌شوند. بنابراین اینگونه نیست که دانشجویان با ورزش بیگانه باشند؛ اما آنان در دانشگاه‌ها نیز باید مورد آموزش سایر وجوه ورزش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نگاه به ورزش باید در دانشگاه‌ها متفاوت باشد، گفت: برنامه‌های رقابتی مانند مسابقات یا کلاس‌های فوق برنامه‌ای در دانشگاه‌ها با همین هدف برگزار می‌شود.

لزوم تاسیس رشته‌ دانشگاهی با عنوان اخلاق ورزشی

سجادی با تاکید بر تاسیس رشته دانشگاهی اخلاق ورزشی عنوان کرد: اگر تاسیس چنین رشته‌ای امکان پذیر نیست، حداقل واحدهایی با عنوان «اخلاق ورزشی» در دانشگاه‌ها تدریس شود. در این راستا، در حال حاضر واحدهایی با این مضمون در کلاس‌های مربیگری ذیل فدراسیون ورزش و جوانان تدریس می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: فردی که قصد دارد در رشته‌های مختلف ورزشی در جایگاه مربی یا داور فعالیت کند یا به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای مطرح باشد باید به مباحث اخلاقی اهمیت ویژه‌ای دهد.

اخبار مرتبط:
دادگاه پرتغال رای به حقانیت مهدی طارمی داد
دادگاه پرتغال رای به حقانیت مهدی طارمی داد

تقاضای باشگاه اسپورتینگ پرتغال در ماجرای مهاجم ایرانی پورتو رد شد به طوری که کارلوس خاویر از مهدی طارمی عذرخواهی کرد.

رای عجیب کمیته انضباطی برای دیدارای بی‌سابقه کمیته انضباطی برای دیدار پرسپولیس و سپاهان/ بازی رفت و برگشت فقط با حضور زنان
رای عجیب کمیته انضباطی برای دیدارای بی‌سابقه کمیته انضباطی برای دیدار پرسپولیس و سپاهان/ بازی رفت و برگشت فقط با حضور زنان

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان صادر کرد و این ۲ باشگاه به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومانی جریمه شدند و بازی‌های فصل آینده با حضور بانوان تماشاگر برگزار می‌شود.

روزنامه اصولگرا: منفی جلوه دادن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، برنامه‌ریزی شده بود
روزنامه اصولگرا: منفی جلوه دادن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، برنامه‌ریزی شده بود

روزنامه جوان نوشت: اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد؛ اینکه مرد و زن در ورزشگاه به‌هم بتازند و با ادبیاتی زننده یکدیگر را مخاطب قرار دهند، چیزی بود که توقعش را نداشتیم، اما رخ داد، ولی می‌توان از همین چالش جدی یک فرصت ساخت. امروز خیلی راحت می‌توان جلوی ورود بانوان به ورزشگاه را گرفت، اما یادتان باشد اگر این اتفاق بد بیفتد، یعنی بلندگو برداشته‌ایم و به تمام جهان اعلام کرده‌ایم که با تمام ادعاهایمان در خصوص فرهنگ و تمدن تاریخی‌مان، نه فرهنگ داریم، نه اخلاق، چون حتی نمی‌توانیم یک جمعیت اندک را مدیرت کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است