کد خبر : 220012
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - 08:26
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سلامت
چاپ

مینو محرز: باید مراقب باشیم، بلای سال ۹۸ تکرار نشود/ پیش‌بینی‌ها می‌گوید از ۲۰ ژانویه باید منتظر کرونا باشیم

یک متخصص عفونی می‌گوید: «درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.»

مینو محرز: باید مراقب باشیم، بلای سال ۹۸ تکرار نشود/ پیش‌بینی‌ها می‌گوید از ۲۰ ژانویه باید منتظر کرونا باشیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مینو محرز، متخصص عفونی می‌گوید: «درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.»

نام جدیدش BQ.۱.۱ است، در واقع می‌شود زیرسویه جدید از سویه اومیکرون ویروس کرونا، حالا اروپا و آمریکا را حسابی درگیر کرده و از چین و شرق دور هم خبرهایی از شیوع کرونا به گوش می‌رسد،‌ و همه این اطلاعات این سوال مهم را پیش می‌آورد که آیا ایران هم درگیر این زیرسویه جدید می‌شود؟

مینو محرز، متخصص عفونی در همین رابطه گفت:

درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.

باید در فرودگاه عبور و مرورها به شدت کنترل شود تا از احتمال شیوع مجدد کرونا طی زمستان پیش‌رو پیشگیری شود.

درحال حاضر وضعیت کرونا در کشور ما کاملا تحت کنترل است و نگرانی‌ای نداریم، بیشتر از کرونا درگیر آنفلوآنزا و ویروس‌هایی از این دست هستیم که باعث درگیری شهروندان با این بیماری‌ها شده است.

آنچه که این روزها خصوصا بین کودکان شیوع پیدا کرده ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV است که باعث بروز عفونت‌هایی در ریه و مسیر تنفسی می‌شود. درواقع این ویروس عمدتا در کودکان زیر دو سال شایع است و البته می تواند بزرگ‌سالان را نیز آلوده کند.

یکی از عوامل مهم در افزایش ابتلا به این ویروس‌ها را می‌توان ماسک دانست، اغلب مردم ماسک‌ نمی‌زنند، در حالی که ماسک و خصوصا استفاده از ماسک خوب که بینی و دهان و راه‌های تنفسی را بپوشاند،‌ می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها و حتی تاحدودی از عوارض آلودگی هوا، تاثیر زیادی داشته باشد.

اخبار مرتبط:
زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت
زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت

علیرضا زاکانی اگر بهترین گزینه برای پوشش رئیسی نبود، یکی از بهترین‌ها بود. یک سیاستمدار هجومی و بدون سابقه مدیریتی که مشخص بود رای نمی‌آورد اما نقش مهمی در مناظرات ایفا کرد و پاداش خود را گرفت. مرداد ۱۴۰۲ نیز دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران شد. 

حداقل ۸۰۰ هزار بیمار اسکیزوفرن در کشور وجود دارد/ حدود ۳ برابر حقوق مصوب، هزینه ماهانه درمان این افراد است
حداقل ۸۰۰ هزار بیمار اسکیزوفرن در کشور وجود دارد/ حدود ۳ برابر حقوق مصوب، هزینه ماهانه درمان این افراد است

طیبه دهباشی‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا، درباره چالش‌های اساسی بیماران اسکیزوفرنی گفت: فقدان اورژانس روانپزشکی یکی از چالش‌های اساسی بیماران اسکیزوفرنی است. ما فقط چند بیمارستان در تهران داریم از جمله بیمارستان روزبه، امام حسین و ایران که دولتی هستند اما تخت‌هایشان عمدتاً پر است. علت اصلی این است که تخت روانپزشکی به اندازه کافی در کشور وجود ندارد. به گمانم حدود 11 هزار تخت روانپزشکی در کل کشور در بیمارستان خصوصی و عمومی داریم.

نشانه‌های برآمدگی و فرورفتگی در قوطی‌های کنسرو را جدی بگیرید
نشانه‌های برآمدگی و فرورفتگی در قوطی‌های کنسرو را جدی بگیرید

معاون اداره کل فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: هرگونه تغییر شکل قوطی کنسروها نشان دهنده یک نوع اشکال در سلامت کنسرو است؛ مهمترین علامت ظاهری در مورد فساد کنسروها تورم قوطی آنهاست بنابراین توجه به شکل ظاهری قوطی باید در اولویت باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است