کد خبر : 217004
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - 10:41
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

وزیر کشور: برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است

وزیر کشور با بیان اینکه دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده، طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است،گفت:در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است.

وزیر کشور: برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛  وزیر کشور با بیان اینکه دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده، طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است،گفت:در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۲۲ آذر مجلس شورای اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: سیاست های کلی افزایش جمعیت سال ۹۵ ابلاغ شد و تازمانی که قانون حمایت از جوانی جمعیت در مجلس یازدهم تصویب نشده بود، کاری در این زمینه انجام نشده بود.

به نوشته ایرنا؛ وی در تشریح اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای این قانون گفت: در همه استان‌ها قرارگاه‌های ستاد جوانی جمعیت راه افتاده است و بخش مهمی از وقت استانداران به صورت هفتگی به بررسی این موضوع اختصاص یافته ، این ستادها در ۹۰ درصد شهرستان ها با محوریت فرمانداری‌ها نیز راه اندازی شده است.

وزیر کشور گفت:قرارگاه مردمی جمعیت با حضور نمایندگانی از فعالان مردمی خانواده و جمعیت راه اندازی شده است و سه نفر از فعالان مردمی در جلسات قرارگاه حضور می یابند.

وی اظهار داشت: دستور العمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شده، طراحی و تدوین برنامه تحول راهبردی جمعیت و فرزند آوری با عنوان مسیر نجات تدوین شده است، یکی از اقدامات این برنامه تحول، تعیین وضعیت بحرانی جمعیت هر استان است، برخی استان ها در زمینه جمعیت وضعیت وخیمی دارند در استان های شمالی و سمنان وضعیت جمعیتی وخیم است. شماسنامه جمعیتی در این استان ها ایجاد شده است.

وحیدی با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین شاخص های ارزیابی اجرای قانون جمعیت گفت: در این راستا سامانه جمعیت راه اندازی شده و آمار جمعیت را مورد رصد قرار می دهد.

وی تا زمانی که اقدامات آموزشی و پژوهش انجام نشود آسیب های کاهش جمعیت مشخص نمی شود،افزود: کارگراه آموزشیو پژوهشی ویژه مدیران برای کنترل بحران تجرد راه افتاده است.

وزیر کشور گفت: پلتفرم آموزشی مسیر نجات تهیه شده است، رویداد مسیر نجات برگزار شد که هدف آن تهیه و تدوین نقشه راه جمعیتی استان ها بود، مسئولان ۳۱ استان در این رویداد حضور یافتند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است