کد خبر : 214380
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - 10:40
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

تولد غیرمنتظره ۲ توله یوزپلنگ در پارک ملی توران!

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تولد ۲ توله یوز در توران گفت: زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد توله‌ها مناسب است اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز پدیده‌ای نادر است!

تولد غیرمنتظره ۲ توله یوزپلنگ در پارک ملی توران!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسن اکبری در خصوص وضعیت دو توله یوزپلنگ تازه متولد شده در مجموعه حفاظت شده توران اظهار کرد: بر اساس خبر واصله از اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، دو توله یوزپلنگ (کمتر از یک‌ماهه) توسط یک نفر چوپان از طبیعت جدا شده و سپس با اطلاع محیط زیست در روز جمعه به محل زنده‌گیری برگردانده می‌شود.

به نوشته تسنیم، وی افزود: بلافاصله تیم کارشناسی و فنی از سازمان مرکزی و اداره کل سمنان به محل اعزام شدند و تلاش برای اطلاع از وضعیت مادر و حتی‌الامکان بازگرداندن توله‌ها به زیستگاه انجام پذیرفت لیکن با توجه به سرد بودن هوا، سن پایین توله‌ها و سایر شرایط موجود، به منظور حفظ جان آن‌ها، حدود نیمه شب گذشته به پاسگاه محیط‌بانی منتقل شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نکته قابل تأمل این است که در طبیعت توران، زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر بوده و احتمال بقای توله‌ها را در طبیعت بسیار دشوار می‌کند.

اکبری خاطرنشان کرد: بررسی کامل شرایط منطقه برای مشخص شدن ابعاد موضوع و بررسی و تحقیق از علت و انگیزه چوپان از انجام این عمل ادامه دارد. در مورد توله‌ها هم حسب نظر کمیته کارشناسی تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط:
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در حالی که همراه مادرش در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله بوده با غفلت مادر مفقود شده بود، زنده پیدا شد.

رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد
رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد

ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران گفت: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد.

قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده
قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده

یک جامعه‌شناس گفت: کارکرد طبقه متوسط آن است که نقش سپر مقاومتی برای جلوگیری از شکاف میان مردم و حاکمیت را ایفا می‌کند و به تعبیری نمی‌گذارد میان طبقات پایین و طبقات بالا شکاف ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است