کد خبر : 212261
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - 21:44
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

همه مدارس سنگی کشور تا ۱۴۰۲ برچیده می‌شوند

سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از برچیده شدن مدارس سنگی در کشور تا سال ۱۴۰۲ خبر داد.

همه مدارس سنگی کشور تا ۱۴۰۲ برچیده می‌شوند

حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه افتتاح هنرستان دخترانه مارون ۳ در بندر ماهشهر اظهار کرد: امروز در مراسم مجمع خیرین ماهشهر حضور پیدا کردیم؛ یکی از اصول دولت مردمی به کارگیری ظرفیت مردم برای مشارکت در انجام کارها و پروژه‌ها است. در سال گذشته خیرین با صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان در کنار ما در مدرسه‌سازی مشارکت داشتند که نشان‌دهنده هم‌نوایی و هم‌کلامی برای مدرسه‌سازی است.

وی افزود: مدرسه‌سازی مهم‌ترین رکن در یک منطقه است؛ اگر همه به مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری کمک کنند نسل آینده آن گونه که باید، تربیت خواهد شد و ارزش افزوده خواهد داشت.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: نیروهایی که در این بندر مشغول به کار هستند همه از این مدارس فارغ‌التحصیل شده‌اند و پرورش پیدا کرده‌اند.

خان‌محمدی ادامه داد: مدرسه‌ای که امروز افتتاح شد، کار و دانش است و با این رویکرد که بندر ماهشهر صنعتی است و همه باید از دوران دبیرستان کمک کنند و همیار صنعت باشند، احداث شد.

وی در پایان با اشاره به جمع‌آوری کلاس‌های درس سنگی یادآور شد: تا پایان سال ۱۴۰۲ همه مدارس سنگی کشور را جمع خواهیم کرد. این مدارس که عمدتا در زاگرس قرار دارند و سنگی خشکه‌چین هستند، همه بهسازی خواهند شد و تا پایان ۱۴۰۲ مدرسه سنگی نخواهیم داشت.

با حضور سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، هنرستان ۹ کلاسه کار و دانش دخترانه شهرک طالقانی ماهشهر با زیربنای ۱۶۲۴ مترمربع به صورت مشارکتی و با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال افتتاح شد. خیر این مدرسه شرکت پتروشیمی مارون است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در حالی که همراه مادرش در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله بوده با غفلت مادر مفقود شده بود، زنده پیدا شد.

رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد
رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد

ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران گفت: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد.

قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده
قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده

یک جامعه‌شناس گفت: کارکرد طبقه متوسط آن است که نقش سپر مقاومتی برای جلوگیری از شکاف میان مردم و حاکمیت را ایفا می‌کند و به تعبیری نمی‌گذارد میان طبقات پایین و طبقات بالا شکاف ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است