کد خبر : 210534
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - 23:20
دسته‌بندی : ورزشی، اخبار ویژه
چاپ

فوتبال را سیاسی نکنید تا به بازیکنان تیم ملی استرس وارد نشود

روزنامه هم میهن نوشت: انتقال استرس سیاست را به ورزشکاران باید محکوم کرد.

فوتبال را سیاسی نکنید تا به بازیکنان تیم ملی استرس وارد نشود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ توصیه‌ای که می‌توان به حکومت، مخالفان و نیز همه دست‌اندرکاران تیم کرد، این است که زمان برای مجادلات و خط‌ونشان کشیدن‌های سیاسی وجود دارد. اجازه دهیم در دو هفته اول بازی‌ها، ذهنیت مدیران و بازیکنان تیم، در آرامش باشد بلکه بازی تیم به‌دور از تنش‌های جاری برگزار شود. هرگونه بهره‌برداری سیاسی و جناحی از تیم به‌زیان فوتبال و جامعه خواهد بود. اگر دخالت سیاسی در انتخاب یا خط‌زدن نام شخص خاصی در تیم‌ملی، محکوم است، متقابلا انتقال استرس سیاست را به ورزشکاران نیز همین اندازه باید محکوم کرد.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: باید اجازه داد بخش‌هایی از حوزه عمومی، استقلال خود را از سیاست حفظ کنند. حکومتی که همه‌چیز را سیاسی کند، به منتقدانش یاد می‌دهد آنها هم در صورت توانایی چنین کنند. سیاسی‌شدن ورزش در ایران موجب می‌شود باشگاه‌های دولتی مانند ورزش، به‌جای تولید‌کننده، مصرف‌کننده بودجه عمومی شوند. تماشاگران و ورزشکاران هم تبدیل به عناصر سیاسی شوند و همه دچار زیان شوند. راه و چاره اصلی، عدم دخالت سیاست در ورزش و واگذاری کامل آن به مردم و ورزشکاران است. اجازه دهند مردم خودشان با ورزشکاران‌شان، راهی را که دوست دارند بروند.

اخبار مرتبط:
روزنامه اصولگرا: آینده استقلال و پرسپولیس به شدت با خطر روبه‌روست
روزنامه اصولگرا: آینده استقلال و پرسپولیس به شدت با خطر روبه‌روست

روزنامه جوان نوشت: ظاهراً اتفاقاتی که نگران به وقوع پیوستن آن‌ها بعد از واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال بودیم، خیلی زودتر از آنچه منتظرشان بودیم در حال وقوع هستند.

واعظ‌آشتیانی:  واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس شاید مشکل‌ساز شود
واعظ‌آشتیانی: واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس شاید مشکل‌ساز شود

امیررضا واعظ آشتیانی، از مدیران سابق استقلال، درباره واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس و چالش‌های تحریمی این مجموعه گفت: من بعید می‌دانم مشکلی برای فعالیت ایجاد شود. الان کل کشور ما تحریم است؛ ما هم در حال انجام دادن کار‌هایمان هستیم. در حوزه ورزش فقط فیفا و ای. اف. سی پول ما را بلوکه کرده‌اند که آن هم به علت چالش بانکی است. فعالیت ورزشی ایران منعی ندارد.

پلیس با کمک حراست وزارت ورزش در ورزشگاه‌های کشور دوربین هوشمند نصب می‌کند
پلیس با کمک حراست وزارت ورزش در ورزشگاه‌های کشور دوربین هوشمند نصب می‌کند

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است