کد خبر : 210427
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - 09:24
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

کیهان: تورم نداریم، اگر هم داریم به خاطر جنگ اوکراین است!

در ماه‌های پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت برخی اقلام موادغذایی همچنان کمتر از قیمت مصوب بود. به گونه‌ای که میانگین تورم ماهانه کالاهای مذکور حتی از میانگین تورم ماهانه یک سال اخیر (حدود ۳ درصد) به مراتب کمتر است.

کیهان: تورم نداریم، اگر هم داریم به خاطر جنگ اوکراین است!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ با این حال جریان رسانه‌ای حامی دولت قبل، با انتشار گزینشی و مداوم تورم سالانه این اقلام، تلاش می‌کند تورم عمومی کشور را فراتر از واقعیت نشان دهد.

حقیقتی که جریان مذکور پنهان می‌کند، رشد شدید تورم جهانی در پی جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر تورم داخلی است. حقیقت دیگری که جریان مذکور سانسور می‌کند، جبران شدن قدرت خرید خانوار پس از حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی است. اقدام دولت سیزدهم برای جبران قدرت خرید مردم در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ چند قلم کالا در حالی است که دولت روحانی در ازای حذف تعداد زیادی از کالاها از لیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، هیچ یارانه‌ای به مردم نداد.

اخبار مرتبط:
آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
آیت‌الله مرتضوی: حفظ نظام به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی

استاد حوزه علمیه قم، گفت: در استنادهای فقها قابل توجه این است که بر خلاف معنای خاص حفظ نظام در ادبیات سیاسی معاصر که عبارت از نظام سیاسی و حکومت است، فقهای ما در قریب به اتفاق موارد این مفهوم را به عنوان قاعده عام و شامل و در معنای نظام عام اجتماعی، و البته گاهی هم خرده نظام‌های اجتماعی مثل نظام خانواده، به کار برده و مثلا می‌گویند اگر چنین نباشد نظام خانواده یا اقتصاد به هم می‌ریزد. عمده مسأله نظام عام اجتماعی یا خرده نظام‌های اجتماعی است؛ نه نظام خاص سیاسی.

سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند
سیدمحمد خاتمی: امیدوارم بزرگان کشور برای گرانی و تورم فکری بکنند

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به روز افزایش پیدا کرد و امروز به سطح فوق‌العاده نگران کننده‌ای رسیده است و امیدوارم بزرگان کشور این نگرانی را داشته باشند که حلش کنند.

پزشکیان، نامزد نایب رئیسی مجلس می‌شود
پزشکیان، نامزد نایب رئیسی مجلس می‌شود

سلمان اسحاقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نایب رییسی مسعود پزشکیان در مجلس دوازدهم به خبرنگار جماران، گفت: بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با پزشکیان هستند تا به عنوان یکی از نواب رئیس در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است