کد خبر : 210357
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - 21:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

هم‌میهن: وقتی توهین می‌کنید چرا انتظار دارید مولوی عبدالحمید به سکوت دعوت کند؟

هم‌میهن نوشت: وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

هم‌میهن: وقتی توهین می‌کنید چرا انتظار دارید مولوی عبدالحمید به سکوت دعوت کند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه هم‌میهن در گزارشی سفر نماینده رهبری به سیستان‌وبلوچستان را بررسی کرده و از تضاد اظهارات و رفتار مسئولان حکومتی در مواجهه با مولوی عبدالحمید نوشته است.

اگر چه که حضور دلجویانه و حامل پیام صلح هیئت اعزامی رهبری به این استان گامی بسیار مثبت است، اما تضاد میان واکنش‌ هیئت نمایندگان رهبری و برخی از مسئولان و رسانه‌ها در این ماجرا قابل تامل است. وقتی مقام رهبری به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری و مدیریت کشور هنوز در برابر حوادث زاهدان و اظهارات انتقادی مهم‌ترین مقام مذهبی اهل سنت این منطقه موضع‌گیری نکرده‌اند، مواضع تند و حاوی اتهامات خطرناک رسانه‌های خاص، نمایندگان مجلس و… به عبدالحمید می‌تواند نوعی کوبیدن بر طبل تفرقه‌ و پاشیدن نمک بر زخم مردم در محرومیت نگهداشته شده استان سیستان و بلوچستان تلقی شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جمله معروف «ادب مرد به از دولت اوست» در عالم سیاست نیز می‌تواند پرکاربرد باشد. افراد و رسانه‌هایی که در واکنش به تظلم‌خواهی و اعتراضات بخشی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان، به خود حق هرگونه اظهارنظر عجولانه و مخرب را می‌دهند، بهتر است یاد بگیرند که در چنین مواقعی به حمایت از مردم حادثه‌دیده برخاسته و مایه دلگرمی آنان شوند. مسیری که قدم زدن در آن می‌تواند راه نفوذ بیگانگان را مسدود کند. نکته دیگر آنکه وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی که خصائلی مهم برای رسانه‌ و نمایندگان مجلس هستند هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

اخبار مرتبط:
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد
نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد

محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد
مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد

منتخب مجلس دوازدهم گفت: مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است