کد خبر : 204974
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - 09:30
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

غنی نظری: محدودیت اینترنت مردم را فلج کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به محدودیت یک ماه اخیر اینترنت گفت: محدودیت اینترنت روش مناسبی نیست و مردم را فلج و اقتصاد دیجیتال را دچار مشکل کرده است.

غنی نظری: محدودیت اینترنت مردم را فلج کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ غنی نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آسیب محدودیت اینترنت بر اقتصاد کشور گفت: «اغتشاشات» اخیر منجر به محدود‌سازی اینترنت شد و این محدودیت‌ها آسیب زیادی به کسب‌وکار مردم وارد کرد. محدودیت اینترنت روش مناسبی نیست و مردم را فلج و اقتصاد دیجیتال را دچار مشکل کرده است.

او ادامه داد: دولت باید فکر اساسی کند و تعریف جداگانه‌ای برای استفاده از اینترنت در اقتصاد داشته باشد، اما این امر کار سختی است. پلتفرم‌های داخلی باید ظرفیت مناسب برای استفاده مردم ایجاد کنند. نرم‌افزار سروش پول گرفت تا در زمینه پلتفرم‌های داخلی اقداماتی انجام دهد، اما کاری نکرد.

نظری گفت: هنوز گزارشی از میزان خسارت ناشی از محدودیت اینترنت بر اقتصاد کشور به مجلس و کمیسیون اقتصادی اعلام نشده است.

 

اخبار مرتبط:
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم

یک اقتصاددان گفت: مسئله بعدی این است که در ایران خصوصی‌سازی صرفا با هدف کسب پول بیشتر است؛ در حالی که در آلمان که خصوصی‌سازی انجام شد با هدف کسب درآمد برای دولت نبود، بلکه با انگیره واگذاری با هدف اخراج‌نشدن کارگران و ارتقاء خطوط تولید بود.

کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند
کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند

حمیدرضا رستگارپور رییس اتاق اصناف تهران گفت: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کارها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

امسال تا قبل از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است