کد خبر : 201990
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - 10:47
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عباس زاده مشکینی: تجربیات سال ۸۸ در اعتراضات اخیر به دَردمان خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: به اعتقاد من باتوجه به تجربیات سال ۸۸ و تجربه چند سال اخیر، در این دوره مسائل کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود، مهم این است که مسائل خوب ریشه‌یابی شود و ما ریشه‌های اصلی را پیدا کنیم، معتقدم نباید اینطور باشد که با معلول برخورد نشود و فقط بررسی کنیم علت‌ها از کجا است یا برعکس.

عباس زاده مشکینی: تجربیات سال ۸۸ در اعتراضات اخیر به دَردمان خورد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمودعباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این‌که آیا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان وقایع اخیر شده است، گفت: مجلس این هفته با تعطیلات مواجه شد. قطعا آنچه که در این خصوص در کشور مطرح است را کمیسیون مربوطه بررسی خواهد کرد و این یک امر بدیهی است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی ازگفت و گوی عباس زاده مشکینی را در ادامه می خوانید:

*جمهوری اسلامی ایران هم تا به حال سیاستش این نبوده است که شفاف‌سازی نکند. سیاست و استراتژی ما صداقت و شفاف‌سازی است.

*به اعتقاد من باتوجه به تجربیات سال ۸۸ و تجربه چند سال اخیر، در این دوره مسائل کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود،  مهم این است که مسائل خوب ریشه‌یابی شود و ما ریشه‌های اصلی را پیدا کنیم، معتقدم نباید اینطور باشد که با معلول برخورد نشود و فقط بررسی کنیم علت‌ها از کجا است یا برعکس.

*درباره این که چقدر ضرورت دارد در میان افراد بازداشتی تفکیک صورت گیرد و صف مردم معترض از مابقی افراد جدا شود به اعتقاد من اول مسائل خیابان باید جمع شود و بعد از مدیریت صحنه، بنشینیم، تحلیل کنیم و ببینیم علت‌ها کجاست؟ سر‌بند مسائل کجا است؟ بالاخره مسائل اجتماعی ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ مبارزه با معلول ممکن است اما نتیجه‌اش مقطعی است.

*طبیعتاً در این قضایا یکسری هم می‌خواهند از داخل و خارج سوءاستفاده و خرابکاری کنند که تکلیف این‌ها از مردم جدا است،  اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود. البته اعتراض یعنی نقد و نقد هم باید مبانی داشته باشد. از سوی دیگر ما هم باید بین این‌ها تکفیک ایجاد کنیم و با هر بخش متناسب با ویژگی‌های آن بخش رفتار کنیم، مهم این است بعد از مدیریت صحنه بنشینیم عالمانه بررسی کنیم و ببینیم منشا مشکلات کشور کجاست؟ 

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است